De verwarming warmt de lucht rondom hem op omdat warme lucht stijgt komt er altijd koudere lucht rondom de verwarming en komt de warme lucht ergens anders in de kamer. Dit blijft zo Door gaan totdat de gewenste temperatuur is bereikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de verwarming warmte uitstraalt en dus de omringde lucht verwarmt, daarmee in rekening genomen dat lucht circuleert in huis (mede door temperatuur verschillen en ventilatie) wordt er meer lucht verwarmd dan alleen de direct omringde lucht. Aangezien het toch een redelijk gesloten ruimte is, komt er een punt dat alle lucht in die ruimte tot de gewenste temperatuur verwarmd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt omdat de natuur altijd evenwicht nastreeft. Als je een koud blikje frisdrank uit de koelkast haalt, zal de natuur altijd evenwicht nastreven tussen de twee: het blikje en de omgeving. De omgeving zal dus afkoelen, en het blikje opwarmen. Dit proces gaat door tot beide temperaturen gelijk zijn.
Bij een verwarming geldt hetzelfde principe andersom. Wanneer iets warmer is dan de omgeving, zal het object afkoelen, en de omgeving opwarmen.
Maar omdat je warmte aan het verwarmingselement blijf toevoegen door er heet water doorheen te pompen, zal de omgeving steeds verder opwarmen.