Onze koelkast (net 1 jaar oud) koelt niet goed meer. Ook het vriesvak doet het niet meer helemaal. waar kan dit aan liggen?

We hebben hem van het weekend schoongemaakt en sindsdien hebben we dit probleem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je de koelkast alleen binnenin schoongemaakt? Een koelkast van 1 jaar oud valt nog onder wettelijke garantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, we hebben hem van binnen helemaal schoongemaakt. Ik weet dat hij nog binnen de garantie valt maar eerst wil ik kijken wat we zelf kunnen doen.

Antwoorden (5)

Misschien heb je met het schoonmaken per ongeluk aan de thermostaatknop gedraaid. Is mij ook een keer gebeurd...
Kijk dus even op hij nog op de goede stand staat.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die hebben we niet geraakt maar inmiddels wel op de laagste stand gezet.
bamibal
11 jaar geleden
Is het een thermostaat met "standen"(1 t/m 5)? In dat geval is een lage stand juist minder koelen, en een hoge stand meer. De ideale stand ligt op 3 à 4.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben low en hihg temp. daar tussenin staan bolletjes maar geen tempraturen.
Als je de koelkast (tijdelijk) hebt verplaatst of op zijn zij hebt gehad dan moet je hem altijd een tijdje laten staan alvorens weer aan te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Achterin de koelkast in het midden en dan meestal onderin zit een opvang geultje voor het condens wat vaak op de de achterwant komt. Daar in het midden zit ook een gaatje. Het kan zijn dat die verstopt is. Even met een saté prikker of naald doorprikken dan kan het condens weg en kan je koelkast weer beter koelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk heeft u geen scherpe voorwerpen gebruikt bij het schoonmaken want dan is de kans groot dat het gas ontsnapt is en daar is niets meer aan te doen.
Als u de koekast verplaatst of gekanteld heeft moet u een 4 tal uren wachten alvorens die terug te starten.
Heeft u dat niet gedaan dan bestaat de kans dat de verstuiver verstopt is en ook daar is niets meer aan te doen.
In beide gevallen heeft u grote pech en is vervangen de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit, in een warme zomer, mijn koelkast lek gestoken. Ik had een te scherp voorwerp gebruikt om het ijs in het vriesvak los te maken.