Hallo, hoe heet zo een ding dat geluid, gericht stuurt naar die plek die je wilt bereiken?

een geluidskanon? heb je dat ook in het klein, en is dat te koop?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat heet hypersonische geluidstechniek. Hierbij een link naar een site over dit onderwerp.

Bronnen:
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail...

Dat heet een luidspreker. (dat hoeft niet meteen te betekenen dat je er alleen door kunt spreken, je kan er ook muziek mee "versterken") Bij de intertoys hebben ze kleinere varianten voor kinderen, en de grote profesionele zijn zeker te koop, ik zou zo even niet kunnen zeggen waar, maar ze zijn te koop ;)

megafoon of tweeter misschien

Voor zover ik weet zijn die dingen niet te koop voor de normale mens. Ze heten trouwens hypersonische luidsprekers en worden meestal ingezet als wapen en daarom zijn ze dan ook niet verkrijgbaar.

Navigatie? TomTom

Je bedoelt een toeter

Wellicht bedoel je een LRAD. "Het Long Range Acoustic Device (LRAD) is een apparaat ontworpen om een menigte mensen in bedwang te houden. De LRAD zendt geluidsgolven uit die hoger liggen dan de menselijke pijngrens en dwingt de mensen dus om afstand te nemen." Toegevoegd na 8 minuten: Volgens mij is een LRAD voor de gewone man niet (gemakkelijk) te koop

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100