Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, hoe heet zo een ding dat geluid, gericht stuurt naar die plek die je wilt bereiken?

een geluidskanon? heb je dat ook in het klein, en is dat te koop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat heet hypersonische geluidstechniek. Hierbij een link naar een site over dit onderwerp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat heet een luidspreker. (dat hoeft niet meteen te betekenen dat je er alleen door kunt spreken, je kan er ook muziek mee "versterken")

Bij de intertoys hebben ze kleinere varianten voor kinderen, en de grote profesionele zijn zeker te koop, ik zou zo even niet kunnen zeggen waar, maar ze zijn te koop ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hi, bedankt maar een luidspreker is niet wat ik zoek, dan heeft de hele buurt er last van, ik wil juist alleen gericht geluid afvuren, zodat overlast gevers, gauw naar binnen gaan, of gewoon een koekje van eigen deeg krijgen. ik weet van een richtmicrofoon, maar dat is volgens mij alleen om mee af te luisteren, gericht....................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar een audio speciaal zaak zou ik dan zeggen. Ik heb er nog nooit van gehoord van wat je zegt, maar als dat bestaat en de ontvanger van het geluid weet de afkomst niet, lijkt het mij echt een leuk dingetje. Ook je idee om herrie schoppers gericht terug te pakken vind ik een geniaal plan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihi je snapt me helemaal! ;)
megafoon of tweeter misschien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover ik weet zijn die dingen niet te koop voor de normale mens. Ze heten trouwens hypersonische luidsprekers en worden meestal ingezet als wapen en daarom zijn ze dan ook niet verkrijgbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hypersonische luidsprekers, ik heb het gegoogled, en t bestaat dus wel, ook niet wapen achtig maar helaas nog niet voor het gebruik dat ik wil, of t zou kunnen, maar dan moet ik een smak geld hebben eerst........... jammer hoor........... bedankt! wist niet hoe het heette nu wel dus!
Navigatie? TomTom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je serieus? Of lees je gewoon de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vroeg ik me ook af idd...............
Je bedoelt een toeter
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goh! zou het???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ hahaha
Wellicht bedoel je een LRAD.

"Het Long Range Acoustic Device (LRAD) is een apparaat ontworpen om een menigte mensen in bedwang te houden. De LRAD zendt geluidsgolven uit die hoger liggen dan de menselijke pijngrens en dwingt de mensen dus om afstand te nemen."

Toegevoegd na 8 minuten:
Volgens mij is een LRAD voor de gewone man niet (gemakkelijk) te koop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding