Waarom is een draadloze beats zo veel duurder dan de 'niet draadloze' beats?

Ik wil beats (van dr. Dre). Maar ik kan niet kiezen tussen de witte (die is draadloos) of de zwarte (met draad), wat is het handigst om te hebben. Omdat ze ook vaak van je hoofd worden gestolen, dus dan is met draad makkelijker! En heb je de witte beats ook in het wit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De draadloze Beats bevat naast alle componenten van de gewone een Bluetooth-ontvanger en stereoversterkertje, alsmede accu's om ze te voeden.
Het zal duidelijk zijn dat dit extra kost.
Je geeft zelf al aan dat een draadloze koptelefoon makkelijker te stelen is, je zult ook zelf moeten kiezen of je dat bezwaarlijk vindt.
Bedenk ook dat de Beats momenteel erg modieus is, er bestaan nog veel andere merken die minstens even goed klinken en misschien prettiger dragen.
Een hoofdtelefoon moet je kiezen door vergelijken in een winkel, dan kun je horen en voelen wat het betekent om hem langere tijd te dragen.
Wat voor de ene persoon prettig draagt kan voor een ander weer minder bevallen.
Goede alternatieven zijn o.a. Sennheiser of Sony, die hebben al veel langer ervaring met het maken van hoofdtelefoons, ze hebben ook meer modellen met diverse prijzen.

Toegevoegd na 6 dagen:
De kleur is minder van belang: als je hem draagt zie je hem zelf toch niet! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beats zit gwn een goede bass in en heel populair
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Thijs, tja, ik wil er niet bijhoren ofzo, maar gwn, mooi geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi geluid is subjectief, dat kun je alleen zelf bepalen door vergelijken van diverse modellen.
Goed geluid is wel enigszins meetbaar, een goede koptelefoon geeft niet meer bass of treble dan in de originele opname zit. Naar smaak kun je altijd nog zelf hoge of lage tonen toevoegen met een toonregeling.
Geluidtechnici prefereren meestal koptelefoons die zo min mogelijk vervormen of het geluid "kleuren" zodat ze een kritische beoordeling van het geluid mogelijk kunnen maken.
Tevens kiezen ze een koptelefoon die ook na een uur nog prettig draagt en geen zweetoren geeft.

Andere antwoorden (1)

Een draadloze is veel duurder omdat het audiosignaal moet omgezet worden naar een hoogfrequent signaal om te versturen naar uw koptelefoon.
In de koptelefoon zit dan weer een HF ontvanger om het signaal te capteren en dit moet dan weer omgezet worden naar een hoorbaar audiosignaal en dit alles zonder kwaliteitsverlies.
Uiteraard kost die elektronica geld.