Als in die radio een batterijcompartiment zit en je doet er de voorgeschreven batterijen in, Ja dan zou je hem kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, alles kan ;)... je moet alleen zien, als je radio bv 12 volt nodig heeft, moet je die ook 12 volt geven, anders kan het zijn dat die het niet zo goed meer kan doen. Je zou bv de interne voeding uit een radio kunnen halen, en een externe voeding gebruiken, alleen weet ik niet of je die er zo makkelijk uit gaat krijgen. denk zelfs dat bij een recente radio de voeding bij op de printplaat van de versterker zit. daar is het al iets moeilijker. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt ?de batterij om zeilen ?ja dat kan !maar NIET zomaar op 220 dan brand het kapot ,er moet n transformator (omvormer)tussen .ben je handig ?schroef evt een oude nog goede tel oplader uitelkaar .weet je niet wat je doet !doe het NiET ! Of een gebruik een oude kinder trein transformator .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een radio niet op een trein-transformator aansluiten daar deze niet afgevlakt en gestabiliseerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei wat heb ik m'n transistor radio 's vroeger aangedaan !misschien een batterij oplader doorverbinden ,maar wat ik al , weet je er niet genoeg van af doe het niet !
Ja dat kan, maar als je interne voeding het heeft begeven zal dat waarschijnlijk door kortsluiting komen. Als je een externe voeding aansluit loop je een gerede kans dat die voeding ook sneuvelt.
Je vraag geeft te weinig informatie om er meer over te zeggen.