Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Niet slechter dan naar oude beeldschermen te kijken.

Op je ogen zal het weinig invloed hebben.

Hou er echter wel rekening mee dat een TV-scherm niet gemaakt is om als computerbeeldscherm te dienen. De beeldkwaliteit voor computergebruik zal dus ondermaats zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd dat TV-beeld (een stuk) slechter was dan van een computerbeeldscherm ligt al weer lang achter ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lijkt misschien zo op het eerste zicht en in praktijk zal een hedendaags pc-scherm inderdaad minder afwijken van een hedendaags tv-scherm dan een 'bejaard' pc-scherm afwijkt van een 'bejaarde' tv. Maar het feit blijft dat 'tv-kijken' nog steeds iets anders is dan 'computer-werken'. De apparaten dan ook elk voor hun eigen functie gemaakt. Natuurlijk zal het weinig uitmaken als je absoluut niet kieskeurig bent. Vraag maar aan de hardware-redacteur van elk professioneel computermagazine. Zij zullen dat alleen maar kunnen bevestigen.
Nee, een tv is een beeldscherm met een ingebouwde tv-tuner, versterker en luidsprekers. Veel beeldschermen hebben ook versterkers en luidsprekers en sommige monitoren hebben zelfs een tv-tuner. Een tv hoeft niet slechter te zijn als een beeldscherm. Let er wel op dat de tv een gangbare resolutie heeft zoals 1920 x 1080 en een hdmi-aansluiting.

Voor je ogen is een slecht beeldscherm niet erg. een slecht beeldscherm is hoogstens vermoeiender, net als lezen met weinig licht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige computerschermen hebben inderdaad een ingebouwde tv-tuner. Maar dat wil niet zeggen dat een tv gewoon een computerscherm met een ingebouwde tv-tuner is. Een computerscherm is namelijk veel meer dan 'zomaar' een beeldscherm. Een computerscherm is een beeldscherm dat geschikt is gemaakt voor computerwerk (vandaar dat een computerscherm vaak duurder is dan een tv-scherm van gelijkaardige grootte).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarin verschilt een 'gewoon' beeldscherm dan van een computerscherm met dezelfde schermdiagonaal en resolutie? (ik heb eigenlijk nog nooit van de term computerscherm gehoord)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het 'm nu net: een 'gewoon' beeldscherm bestaat niet. Het is aangepast aan de functie waarvoor het is gemaakt en het is dus of een computerscherm of een tv-scherm. Of laat ons zeggen dat een 'gewoon' beeldscherm datgene is wat in je monitor zit. Dan verschilt het in principe niet van elkaar. Maar het is de manier waarop het is afgewerkt waarin het verschilt. De beeldschermen verschillen onder andere in prijs (zoals reeds vermeld), in reactiesnelheid, contrast, etc.... Voor meer informatie is het een goed idee er eens een computermagazine bij te halen met een artikel over monitors ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij spreekt van zomaar een beeldscherm. Als je denkt te weten dat er verschillen zijn, kun je ze ook wel even noemen in plaats van mij naar een computermagazine te verwijzen (overigens heb ik tenminste al 20 jaar gemiddeld 2 abonnementen). Heeft een beeldscherm in een tv een hoger of een lager contrast of reactiesnelheid? Waarom zou een beeldscherm van een tv niet deugen als monitor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beeldscherm in een tv zal bijvoorbeeld vaak een lagere reactiesnelheid hebben (hoger dus in ms uitgedrukt). Ik zeg niet dat een tv niet deugt als monitor, wel dat kieskeurige gebruikers beter af zijn met een écht computerscherm voor computergebruik omdat je verschil in kwaliteit en gebruikerservaring zal merken. Ik merk dat verschil zowel bij mijzelf thuis (mijn 2de scherm is een gewone tv-monitor) als bij mijn buurvrouw die ook een tv-scherm als pc-scherm gebruikt. De reden dat wij beiden een tv-scherm als pc-scherm gebruiken is enkel omdat dit goedkoper is en omdat zij en ik (op mijn 2de beeldscherm) minder kieskeurig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het niet hoor. Op kantoor gebruik ik een heel mooi duur 27" PVA-beeldscherm met een lage reactietijd van 8 ms. Zou een tv niet een snellere reactietijd hebben? Als de kieskeurige vraagsteller wil gaan gamen, kan hij misschien beter een tv gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voorbeeld! Want het toont aan dat er tussen diverse monitoren ook verschillen zijn! En het feit dat jou kantoorscherm zo duur is vanwege het andere paneeltype (wat op zich weer voor bepaalde functies bepaalde voordelen heeft). Vandaar gaat er minder aandacht uit naar de reactietijd en is deze misschien noodzakelijk lager. Een scherm speciaal voor gamers zal zeker een lagere reactiesnelheid hebben dan een televisie. Misschien heb je een televisie met een uitzonderlijk hoge reactiesnelheid maar meestal zal het ook bij een televisie zo'n 8 ms zijn. Het gaat er vooral om wat er op het scherm komt. Bij een computer is dat programmavensters en tekst, beiden al dan niet bewegend.
Bij een televisie is dat gewoon klassiek videomateriaal. Naar de techniek toe stellen beiden andere eisen.
Nee, hoor. Misschien word het kijken wat vermoeiender voor je ogen, maar dat maakt niet uit voor je ogen. Er word vaak gezegd dat vermoeide ogen slecht voor je zijn, maar dat is Niet waar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing