Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik digitale zenders instellen van telfort via kabel (dvb-c)?

Ik heb een nieuwe tv(philips smart led tv 3200) maar het lukt me maar niet om mijn zenders van telfort digitale tv te installeren) ook kan ik de regio ID niet vinden (ik woon in rozenburg zh)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Digitale TV van Telfort werkt anders dan digitale TV van een kabelmaatschappij zoals UPC of Ziggo.
De digitale TV komt bij jou binnen via de telefoonlijn (ADSL+) of glasvezel en moet via een decoderkastje van Telfort op een van de HDMI ingangen van je TV worden aangesloten.
De TV zet je vervolgens aan op die ingang (bijv. HDMI 1) en voila, je hebt iig het startbeeld van Telfort.
Daarna kun je de decoder alle zenders laten zoeken en in de gewenste volgorde zetten.
Het nadeel is alleen dat je voor de verdere zenderbediening, dit alleen met de afstandbediening van de Telfortdecoder moet doen en niet met die van je TV.

Een regiocode is niet nodig, die gebruikt de TV alleen als je deze op de kabel zou hebben aangesloten van UPC of Ziggo via de antenne ingang op de TV. Met die regiocode sorteert de TV dan zelfstandig de voor die regio geldende zenderlijst en installeert deze. Maar dat kan met Telfort en Tele2 niet.

Het enige dat je voor je decoder eenmalig zal moeten invoeren is een pincode die nodig is voor de zenders die buiten het standaardpakket van Telfort vallen of om de decoder voor de eerste keer te activeren... Die pincode zit als het goed is bij je Telfort handleiding meegeleverd.

Veel kijkplezier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan zeker wel.
ID is waarschijnlijk 3300 (Rotterdam)
Freq: 304 MHz
QAM: 64
Sym: 6875

Toegevoegd na 1 dag:
Sprookjes vraagt om `... telfort via kabel (dvb-c)`, wel: Dit is wat Telfort dan -via glasvezel- aanbiedt. Misschien verbazingwekkend, maar voorlopig krijg je daar zelfs het analoge signaal ook nog bij, handig voor oude TV´s en alle radio´s in huis..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn instellingen voor een KABEL aansluiting! van een kabel provider zoals Ziggo en UPC en niet voor een op bitstream gebaseerd tv systeem zoals ADSL+ en glasvezel.
Niet bruikbaar voor een Telfort D-TV aansluiting dus. DVB-C tuner of ontvanger staat voor Digital Video Broadcast - CABLE!
De tuner in de TV is dan geschikt om afwijkende tussenfrequenties te detecteren en te verwerken. Op deze frequenties in het UHF gebied wordt door de kabelprovider het smalbandige en versleutelde digitale video en audiosignaal aangeboden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sprookjes vraagt om `... telfort via kabel (dvb-c)`, wel: Dit is wat Telfort dan -via glasvezel- aanbiedt. Misschien verbazingwekkend, maar voorlopig krijg je daar zelfs het analoge signaal ook nog bij, handig voor oude TV´s en alle radio´s in huis..

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding