Waarom zie ik een Windows bureaublad op een televisiezender?

Een zender in de programmering van m'n televisie geeft meestal een raar scherm weer van een zwart scherm met wat blauwe balken en een muisaanwijzer.
Van tijd tot tijd ook een Windows bureaublad.

Ik weet niet welke frequentie, maar ik vroeg me gewoon af of iemand weet wat dit nou is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja heb dat ook ergens heel ver weg in de zender lijst zitten ook geen idee wat het nou is.. mischien de NSA.... you never know

Antwoorden (1)

Dit is een spectrum analyzer. Inderdaad bedoeld voor een evt. monteur die daarmee kan controleren of er een storing is of niet. Wanneer een monteur bijv. ergens langs moet, en het internet doet het niet, kan hij dat scherm controleren. Werkt het niet, dan moet hij even gaan klooien in de wijkkast die bij jullie in de buurt ergens staat.