Hoe stel ik 2 draadloze netwerken in op 1 adres met 2 routers?

Ik ben klant van Tele2, en heb een Tele2 kastje, ik weet dus niet of het een modem of een router is, er zit geen WLAN aansluiting op. Er zitten 4 ethernet poorten op, 2 telefooningangen en 1 dsl, ook een USBd ofzoiets, met zo'n printeringang.
Ook heb ik een Zyxel Modem of router, ik weet namelijk het verschil niet qua uiterlijk. Maar ook deze heeft 4 ethernet poorten, 1 dsl poort, en een telefoon 1 en 2 ingang.
Wat zijn deze 2 apparaten, router of modem?

Mijn vraag die ik eigenlijk dus ook wil weten is:

Hoe stel ik 2 draadloze netwerken in op 1 adres. Ik heb dus 2 routers/modems zoals ik al had uitgelegd.
Zou iemand mij dit kunnen vertellen want ik weet het zelf echt niet, heb al vanalles geprobeerd maar hoor graag van iemand anders hoe het moet.

Als ik ook op een andere manier 2 verbindingen kan aanleggen op 1 adres dan hoor ik het graag, met bijvoorbeeld een kastje die draadloze verbinding uitzend of noem maar op, alle manieren zijn welkom en ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik zit al een maand met deze vraag en kan het nergens vinden.

Groetjes Max

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je met 2 apparaten draadloos met internet wilt verbinden, bv 2 laptops. Dan heb je aan alleen het ziggo kastje genoeg. Het is een modem en (wifi) router ineen! Haal de zyxel los, kijk op je laptop welk wifi netwerk in de lucht is, degene met het sterkste signaal zal de ziggo wel wezen. Zet de ziggo daarna even uit en kijk of het netwerk weer verdwenen is. Zet de ziggo weer aan en probeer verbinding te maken, als er om een sleutel/ wachtwoord gevraagd word, heb je grote kans dat dit op de sticker onder het ziggo kastje staat. Succes!