Kun je kabels die uit boxen komen op een 3.5 mm Jack aansluiten ?

Moet er ook stroom bij ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
14.2K

Antwoorden (6)

Ja kan hoor, geen enkel probleem indien het normale boxen, geen motional feedbacks ofzo..

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je 2 boxen hebt, met dus 4 uiteinden, doe je de 2 zwarte bij elkaar op de aarde flens. De ene rode doe je op een flensje aan de rechterzijde van de Jack, en de nadere op de linkerzijde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel. Maar ik denk niet dat je er veel geluid uit krijgt. Boxen hebben namelijk veel meer vermogen nodig dan het vermogen dat normaal gesproken uit de jackplug van apparaten komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,nee. Ja voor wat betreft de 3,5 m Jak. Nee voor de stroom, tenzij er een na-versterker in de box is gebouwd.
jc54
12 jaar geleden
Dat kan, hoewel het gezien het formaat van de 3,5 mm jack lastig solderen is.
Je kunt wellicht makkelijker de kabels aan een 6 mm jack of twee tulpstekkers solderen en dan een verloopje gebruiken.
Het resultaat van het aansluiten van boxen op een 3,5 mm aansluiting kan wisselend zijn:
meestal is het vermogen van een dergelijke uitgang bedoeld voor een koptelefoon of oordopjes, de boxen zullen dus vrij zacht spelen.
Bij andere apparaten wordt het soms gebruikt voor het aansluiten van een extra speaker, hierbij kun je meer geluid verwachten.
Het verhaal dat grote boxen beslist meer vermogen nodig hebben is niet helemaal waar: grotere boxen kunnen meestal een groter vermogen aan, maar ze hebben vaak ook een veel beter rendement dan kleine speakertjes zodat ze met dezelfde hoeveelheid vermogen meer geluid produceren dan de mini-speakers.
Ik heb zelf eens met een transistorradio van 2,5 Watt op een stel Electrovoice Eliminator P.A. speakers een geluidsniveau van 90 dB gedraaid, zonder al te veel vervorming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 3,5 mm Jack is nou niet bepaald SMD of erg lastig te solderen... Met 2,5 Watt 90 dB uit een stel Electrovoice Eliminator P.A. speakers halen?
Nee, je hebt (voor)versterking nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het daar bij laat, is er geen probleem. Maar ik vermoede dat je die Jack dan op de hoofdtelefoonuitgang wilt inpluggen en geluid uit die boxen wilt krijgen.
Maar dat zal niet lukken, omdat het uitgangsvermogen van die hoofdtelefoonuitgang veel te gering is, om die boxen aan te sturen.