is het mogelijk om 2 toerentellers aan te sluiten in je dashboard van je auto?

ik wil links in het dashboard een extra toerenteller plaatsen, dit doe ik omdat ik dat mooi vind. Maar is dat wel mogelijk? En hoe kan ik die het beste aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zal dit niet lukken.
Het signaal voor een digitale toerenteller komt van een inductieve opnemer.
Als er een metalen voorwerp binnen een bepaalde afstand (+/- 1mm) voorkomt dan veranderd de impedantie en geeft op die manier een soort impuls aan een elektronisch circuit.
Door er nu 2 circuits op aan te sluiten is de kans groot dat die verstoord zal zijn en niet meer juist zal werken.