Gerandeerd, anders koopt toch niemand de 4g als je voor hetzelfde geld een 5g kan kopen. Gaat meestal €50,- vanaf door nieuwe generatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wordt de 5g dan ongeveer even duur als hoe duur de 4g nu is?

Andere antwoorden (2)

Ja, want dat is een wetmatigheid. Als de iPod 5 populair is, dan kan het niet anders dan dat de iPod 4 minder wordt verkocht. Minder vraag doet de prijzen dalen. Dat zie je overal. Met processoren, televisies, en allerlei andere zaken waar nieuwere typen komen. En dan natuurlijk vooral in de elektronica, omdat de ontwikkelingen zo razend snel gaan.

Mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, zijn dus altijd duurder uit, en mensen die dat niet zo belangrijk vinden kopen pas een bepaald type, als er een nieuwer type komt.

Maar natuurlijk is een fabrikant ook niet gek. Hij zal zoveel mogelijk proberen te zorgen dat het "verouderde" type niet zo goed meer verkrijgbaar is, als het nieuwe type wordt geintroduceerd. Dat is een hele klus om dat goed uit te zoeken, want als hij verkeerd gokt, kan het zijn, dat er tijdelijk geen enkel type verkrijgbaar is, en dat is nog veel schadelijker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, voorbeeld: de nieuwe ipad (ipad 3) is uitgekomen dus de vorige ipad 2 kost nu nog in plaats van €479 nog maar €379