Kan je iets doen om krassen op een inductieplaat minder zichtbaar of onzichtbaar te maken?

Mijn ouders zijn voor een 3-tal weken weg dus moest ik 3 weken zelf koken. Maar tijdens het verschuiven van een pot kwam er een redelijk grote kras op de inductieplaat. We hebben deze plaat nog maar enkele weken en als mijn ouders dit zien, vermoorden ze me :-)

Iemand enige tips om krassen op inductieplaten minder of onzichtbaar te maken? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
68.6K

Antwoorden (2)

Er zijn speciale schoonmaakmiddelen te koop voor inductiekookplaten bij grote supermarkten en de drogist. Die werken vooral goed bij kleine krassen. Ik kwam ook nog dit middel tegen, waarvan één gebruiker het goed vond werken bij een inductiekookplaat:
http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/764949/displex-display-polijstmiddel-reviews/reviews.htm
Ga in ieder geval niet aan de slag met aggressieve (schuur)middelen, die werken averewchts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik voor kookplaten van glas, zoals keramische en inductiekookplaten, geen gewone schoonmaakmiddelen, schuursponsjes en ovensprays. Deze kunnen de plaat aantasten. Beter is om een speciale keramische kookplaat reiniger te gebruiken waarmee u de plaat in een handomdraai krasvrij kunt schoonmaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.siemens-home.nl/tips-recepten/slim-huishouden/5-tips/5-tips-voor-een-schone-kookplaat.html

Toegevoegd na 17 minuten:
Je kunt ook koperpoets gebruiken voor krasjes te verwijderen op je inductieplaat.
Ga dan met een schoon doekje met koperpoets over de krassen. Goed uitwrijven, en de krassen zijn weg.

http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1088/glas-krassen-verwijderen