waarom krijg ik zwart als ik scan ?

Ik heb een HP Printer/Scanner maar wil ik iets scannen krijg ik zwarte pagina`s.

weet iemand hoe dit komt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
capthavoc
11 jaar geleden
doet de lamp het wel? zie je die bewegende lichtbalk ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie de verlichte balk wel en kan met HP solution center ook gewoon alles aanpassen(bijsnijden,lichter,etc)

Antwoorden (2)

Ik had hetzelfde probleem. Bleek het gedeelte wat daadwerkelijk scant defect of de aansluitingen daarvan. Resultaat was: nieuwe kopen helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dirk, ik had precies hetzelfde vandaag met mij HP MG3051 printer/scanner. Alle scans ongeachte de keuze van document/foto etc resulteerden in compleet zwarte pagina's. Mijn vermoeden was een defecte scan unit, wat vrij logische verklaring zou moeten zijn. na paar keer scannen met diverse andere instellingen en scan keuzes bleek niets te helpen. Tot ik een paar keer loos scande met de klep open (zonder papier op de glasplaat). Het resultaat was dat de scans nu allemaal wit waren, how bizar. Ik observeerde de scanunit heen en weer gaan en zag geen enkel licht, geen felle kamp. Weer concludeerde ik dat de scanner kapot was. Ik deed dit een paar keer, soms met papier op de glasplaat dan weer zonder.
Tot ik weer een echte scan poging ondernam met het te scannen A4-tje dat ik uiteindelijk wilde scannen. Tot mijn verbazing kreeg ik nu ineens een perfect scan resultaat!
De scanner was tot mijn verbazing toch niet kapot, er zat dus wel ergens een flinke kink in de kabel maar na wat loos scannen met klep open, klep dicht.....had ik de scan unit als het ware gereset. Probeer dit ook eens Dirk zou ik aanbevelen. Werkt dit in jouw geval niet en blijkt na opnieuw installeren van de printersoftware het probleem nog steeds te bestaan dan denk ik toch echt dat de scan unit kapot is en zal je ee nieuwe printer/scanner moeten aanschaffen. Laten fixen is immers geen optie voor hetzelfde geld heb je uiteraard een nieuwe scanner. Succes, hoop dat het bij jou ook lukt! Groet Eike