Is een Miele nu echt zoveel beter dan een Electrolux, Bosch of Siemens?

Onze wasmachine is aan vervanging toe. Is een Miele nu echt zoveel beter dan een Electrolux, Bosch of Siemens? Onze huidige is een friac, verbeteren zullen we sowieso dus wel doen ;-). Maar gaat een Miele nu echt zo veel langer mee, of betaal je die extra 100den euro's enkel voor de naam?

groetjes,
femke

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
19.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Miele blijkt weg te vallen. Zijn er mensen die ervaring hebben met Electrolux, Bosch en/of Whirlpool?

Het beste antwoord

Miele is inderdaad een goed merk. Die extra euro's betaal je niet alleen voor de naam, Miele levert doorgaans ook goede service en garantie. De machines gaan jaren mee. Een Miele is zijn geld waard. Tot zover het antwoord op je vraag.

Een kleine aanvulling op je vraagstelling:
De vraag rest of de andere merken dan slecht zijn. Dat is afhankelijk van wat je eisen zijn. Ik raad je aan de aflevering van De Rekenkamer over de wasmachine eens te bekijken en dan je conclusie te trekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jc54
9 jaar geleden
Oké, maar de vraag was niet of een Miele goed is, maar of een Miele zoveel beter is dan die andere merken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dus. Maar of dat meerwaarde heeft voor iemand persoonlijk, dat hangt af van zijn eigen wensen. Dat is de reden dat ik de vraagsteller wilde laten kijken naar deze uitzending. Hierin worden de voor- en nadelen genoemd van het kopen van een hypermoderne wasmachine, en er wordt ook gezegd dat een dure niet altijd goedkoper en milieuvriendelijker is op de lange termijn, wat verkopers wel vaak beweren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Miele blijkt idd beter en luxueuzer te zijn.
Het zal voor mij echter toch een B merk worden. 2 redenen: 1) In het filmpje doen ze de berekening waardoor de kost van een was te draaien gelijk ligt. Ik vind echter machines die zuiniger draaien dan een Miele dus betaal je 2 maal meer. Eerst op de aankoop en dan nog eens per was. 2) tegen dat m'n B merk versleten is, is die Miele verouderd ook al staan ze nu voor op de rest. De programma's zijn vergelijkbaar en toch altijd te veel. Is er iemand die echt elk programma wekelijks gebruikt? denk het niet. dank je voor de info
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het filmpje van de rekenkamer was erg nuttig. dank je

Andere antwoorden (2)

kort antwoord ja,

de reden:

Innovatie en ontwikkeling kost geld Miele is er een die hier behoorlijk uitgebreid in investeerd.

Het testen van apperatuur gebeurd op verschillende niveau's met een instap drempel. Sommige fabrikanten testen volgens zeer strenge normen die hoger liggen dan de norm en Miele en (ten tijde van de informatie bijeenkomst witgoed voor mijn functie destijds) o.a. Brandt. Deze hogere test norm kost uiteraard meer. Ook lopen een aantal fabrikanten vaker voor op ontwikkelingen en Miele is hier een van die met enige regelmaat producten op patent neemt die hun volging vinden bij toekomstige modellen bij concurenten. Innovatie kost veel tijd en heeft altijd kans van valen dus ook dat is meegerekend.

De markt kent segmenten en dit loopt redelijk gelijk met "levensduur cijfers",

Goedkope segment: over het algemeen fabrikanten die de instap norm gebruiken met techniek gebasseerd op "oudere" ontwikkelingen.

Midden segment: Fabrikanten die zo gelijk mogelijk blijven met nieuwe ontwikkelingen en waar met nodige vergelijkbare systemen bijdrage leveren.

Top segment: Fabrikanten die vol in de ontwikkeling staan, van duurzaam matteriaal voor trommens en coatings tot sensoren die stof "lezen" Hier zit miele en samsung is redelijk recent ook speler hierin.

Innovaties in millieu zijn daar ook deel van en daarom is het topsegment vaak ook zuiniger. Service is de laatste factor. De prijs is door alle kosten dan ook hoger maar daardoor ook vaak levensduur. Elk apparaat is uiteraard gevoelig dus geen garantie maar het merk waar u naar vroeg staat al behoorlijk lang in dit top segment (behoud van enige types).

Dit stuk houdt niet dus niet de beste koop in. Hoop dat dit uw vraag beanwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens tests scoren meerdere merken goed of komen als beste uit een test, dus niet alleen maar bepaalde type wasmachines van Miele maar ook van Samsung, Bosch, LG en Siemens.
In tests scoort Miele soms als Beste Getest, maar vrijwel nooit als Beste Koop. Dat ligt aan de hoge prijs die je voor een Miele betaald. De goedkoopste Miele kost ongeveer €900, Terwijl je voor een Beste Koop een goede wasmachine hebt vanaf zo'n €450. Je betaald deels voor de naam, maar ook voor kwaliteit en service. Mogelijk heb je geluk en gaat een Miele iets langer mee. Reparaties zijn vaak duur, waardoor je dan beter weer een nieuwe voordelige wasmachine kunt kopen.