Waarom heb ik nog steeds Android app market en niet Google Play store?

Op mijn HTC Wildfire S heb ik nog steeds Android Market. Maar hoe kan dit? En hoe update ik hem naar Google Play? En is er nog verschil tussen de Android Market en Google Play?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Misschien is de Android Market op jouw toestel nog niet vervangen door de Google Play Store. Dat is niet vreemd: de uitrol van de Google Play Store verloopt geleidelijk. De Android Market updatet zichzelf automatisch, waarna deze verandert in de Google Play Store. Je hoeft hier dus niets voor te doen.

Op toestellen met Androidversies lager dan Android 2.1 zal de Android Market waarschijnlijk geen update krijgen naar de Google Play Store. Je kunt dan gewoon apps blijven downloaden en installeren via de Android Market. Om te kijken welke versie van Android jouw toestel heeft, ga je naar ‘Instellingen’–>’Over de telefoon’ en kijk je bij Android-versie.

De Play Store brent behalve een nieuwe naam, een nieuw logo en een nieuw icoontje niets nieuws.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb Android 2.3.3 dus misschien krijgt hij nog een update naar Google Play. Ik wacht maar af al maakt het dus niks uit.

Andere antwoorden (1)

Als je de app op je achtergrond zet en veel gebruikt veranderd hij vanzelf.