Vaillant ketel valt uit en er staat f28 op het display, wat is dit probleem en wat kan ik er tegen doen ?

Ik heb dit ketel al 4 jaar nog nooit problemen gehad, tot eergisteren het viel uit wij starten het terug op maar het blijft uitvallen, nu zitten we zonder warm water.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
43K

Het beste antwoord

Als je de handleiding er even bij pakt, zul je zien dat de oorzaak zit in een onderbroken gastoevoer. De gehele oplossing luidt:

Zorg voor de gastoevoer.
Bij vloeibaar gas:
Vervang evt. een lege gasfles door een vollegasfles.
Zorg ervoor dat het
afsluitventiel aan de gasaansluiting geopend is.
Open en sluit de waterkraan meerdere keren om
lucht in de gastoevoer te
verwijderen.
Controleer de kabelverbinding met het steekcontact.
Vervang de elektroden.
Vervang het servoventiel.
Is de storing niet verholpen, neem dan contact op
met de servicedienst.
paulus811
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat de capaciteit van de condensator te ver is teruggelopen, dan moet deze worden vervangen.
Kijk op het display wat voor storingsmelding er komt, de handleiding kan dan vaak meer licht op de zaak werpen of je kunt er op zoeken met Google.