Bestaat er een universele oplader voor telefoons, laptops, fototoestellen ed?

Word nl gek van die hele berg opladers en weet af en toe niet meer wat bij welk apparaat hoort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee want er zijn verschillende soorten ingangen. Namelijk de ingang van een Blackberry is heel klein en die van een Ipod touch is veel groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor mobiele telefoons wordt er hard gewerkt aan een universele oplader. Volgens mij is in EU-verband besloten dat die er moet komen. In 2014 moet het zover zijn:
http://www.telegraaf.nl/digitaal/11607526/__Universele_oplader_mobieltjes_in_zicht__.html

Voor batterijen van (de bekendste merken) digitale camera's zijn er universele opladers te koop, zoals deze:
http://www.allesvoormijncamera.nl/product_info.php?products_id=513

Maar één oplader voor allerlei verschillende producten is voorlopig nog toekomstmuziek...
Pieter2011
11 jaar geleden
Er is een universele oplader voor oa Blackberry en htc. Apple producten kunnen helaas niet opladen met deze universele lader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker JA. er bestaan universele laders en ze zijn in verhouding niet duur MAAR er is een gevaar bij , je moet steeds de juiste spanning instellen (volt) , bij deze laders zijn dan alle mogelijke aansluitstekkers en men kan er altijd de gepaste adapter bij aankopen (zeer goedkoop).
Wat de prijs ook zal beinvloeden is het vermogen van de lader , voor een GSM heb je niet het zelfde vermogen nodig als voor een laptop , nu een hoog vermogen is niet schadelijk voor het laden van een toestel met een laag vermogen , deze laders regelen de stroom en lading volgens de vraag van de batterij .