Hoe kan ik analoge meterstanden aflezen op afstand?

Is er techniek beschikbaar waarmee ik meterstanden kan aflezen op afstand? Ik heb twee vakantiehuizen waarvan ik bij verhuur de meterstanden voor- en achteraf wil aflezen om het verbruik te kunnen berekenen. Omdat de huizen op 500km afstand staan, is heen en weer rijden geen optie en ook wil ik de schoonmaakster er niet mee belasten.

Picture for question
paulus811
5 jaar geleden
6.8K
ronron1212
5 jaar geleden
De schoonmaakster een foto laten maken en die jou laten sturen
paulus811
5 jaar geleden
ronron1212, maar dan belast ik de schoonmaakster ermee en dat wil ik nu juist niet.
ronron1212
5 jaar geleden
Een foto met haar mobiel en klaar andere oplossingen zijn er niet
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De buren die ook een vakantiehuis daar hebben/verhuren en dichterbij wonen. Of een makelaarskantoor , niet gratis , inschakelen.
paulus811
5 jaar geleden
Dank voor de reacties en meedenken, maar ik wil er dus niemand mee belasten. De schoonmaakster niet, buren niet en ook een makelaarskantoor (?) niet. Ik zoek een apparaatje dat ik op de meter kan plaatsen en via internet kan aflezen.
TurfGraver
5 jaar geleden
Digitaal meter plaatsen.
Daarvoor zijn die dingen bedacht.
paulus811
5 jaar geleden
Je kunt toch niet zomaar zelf een slimme meter plaatsen?
TurfGraver
5 jaar geleden
Waarom niet?
Je moet deze (van energie leverancier) natuurlijk (ook) wel laten zitten.
paulus811
5 jaar geleden
@Turfgraver, net even gekeken op de site van EON.de (huizen staan in Duitsland) en vanaf begin 2019 worden de meters geplaatst, te beginnen bij de grootverbruikers. Bedankt voor je reactie, want nu heb ik besloten geen trukendoos open te trekken om de meterstanden te achterhalen, maar te wachten op dat superslimme ding.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
kijk eens op de site CONRAD.nl hierop worden diverse oplossingen voor geboden

Antwoorden (1)

Als je verder niets of niemand wil belasten, dan zie ik geen andere manier dan om een camera te plaatsen.
jc54
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
De huurder zet de camera anders en dan?