hoe moet je in windows xp een partitie terug zetten?

ik heb een extra partitie gemaakt daar staan nu 211 gb van de 250 dus ik heb heel weinig op mijn C schijf hoe kan ik de extra partitie terug naar de C schijf zetten
heel erg bedankt voor de gene die mij kan helpen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Schijf opnieuw partitioneren, dus alle partities verwijderen en 1 aanmaken die even groot is als de hele schijf. Dit betekent wel dat je alles kwijt bent dat op de huidige schijf staat.

Het beste gebruik je gewoon de Windows installatieschijf om dit te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar als ik alle schijven verwijder dan gaat windows er ook af en dan kan ik niet meer opstarten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, dan moet je Windows dus opnieuw installeren. Het is vervelend, maar het is gewoon erg onverstandig om een grote partitie te maken en die niet te formatteren, dan kun je er namelijk vanuit Windows niet meer bij. Een andere optie is trouwens de extra partitie te formatteren en hopen dat Windows hem aankoppelt na opnieuw opstarten. Je krijgt dan een soort extra schijfstation.
Je kan je partities aanpassen met het handige programma:

Partitie manager van Easeus.