Waarom wordt 32 bit systeem aangeduid in x86 en niet in x32 zoals een 64 bit systeem dat x64 is aangeduid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

X64 is de onhandig gekozen benaming voor x86-64 door o.a. Sun en MS.

http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64

X86 is eigenlijk x86-32. Als alles en iedereen x86-32 en x86-64 zou gebruiken zou het allemaal wat logischer eruit zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze systemen zijn gebaseerd op de 80x86 instructieset.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een volledig juiste bewering, die geenszins de vraag beantwoordt.