Wat voor radio en hoe kan ik op een scooter accu aansluiten?

Ik wil graag een radio in mijn scooter zetten maar ik weet niet hoe ik die moet aansluiten op mijn scooteraccu weet iemand hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dit is perfect mogelijk als het een 12 Volt accu is.
De rode draad aan de plus en de zwarte aan de min (massa) van uw accu.
Wel een zekeringetje tussen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De radio beschikt over een Rode Gele en Zwarte draad (stroom)
Zwart komt op de Min pool van de accu.
De Gele en Rode komen op de Plus pool van de accu.
Alleen op een Scooter accu kan je niet zo lang naar de radio luisteren. Gemiddelde radio versterker 4x 50 Watt
is 200 Watt + verbruik van de radio zelf 20 Watt
komt op zo'n 220 Watt uit.
Gemiddelde Scooter accu heeft zo'n 100 Watt
Dus op Vol vermogen kan je maar een half uurtje draaien.

De speaker uitgangen spreken voor zich
Bijv:
Wit / Wit zwart (linker voor speaker)
Geel / Geel zwart (rechter voor speaker)