Hoe moet ik een beamer aansluiten op een oude videorecorder?

Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een beamer. Het is de bedoeling deze te gaan gebruiken voor presentatie vanaf de laptop en ook voor het bekijken van films via een mediaplayer. Tot zover geen probleem, alles laat zich prima aansluiten en wordt meteen door de beamer (een BenQ TS513P) herkend.
Het is echter ook de bedoeling een aantal wedstrijden van het komende EK te bekijken. Hiervoor is het uiteraard nodig het TV-signaal naar de beamer te krijgen. Rechtstreeks is hiervoor geen TV-tuner in de beamer ingebouwd en dus ook geen aansluiting voorzien. Daarom wil ik een oude videorecorder (Funai DVD-videorecorder) gebruiken waarop ik de coaxkabel aansluit. Het apparaat heeft twee scart-aansluitingen, ik neem aan uitgangen en een aparte audio uitgang aan de achterzijde.
De beamer is voorzien van een composiet-ingang, een component-ingang, een HDMI-ingang en een S-video-ingang. Wat voor een verloopstekker kan ik het best gebruiken zodat zowel het beeld als het geluid goed wordt overgebracht ? Tot nu toe is het me nog niet gelukt om met een verloopstekkertje (scart-composiet) en daarop vervolgense de geel-rood-witte composietkabel beeld via de beamer te krijgen. Ook via een S-videokabel werd geen signaal ontvangen.

Doe ik iets fout, of is bovengenoemde combinatie niet mogelijk ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik vrees dat dat vast loopt op oftewel analoog signaal of op de decoder.
Ik geef je weinig hoop dat dit ooit gaat werken

maar probeer eens iets op te nemen en terug te spelen
dus eerst even kijken of hij een gewone videoband wel pakt
want als het al lukt moet de videorecorder wel gewoon kunnen opnemen
maar hij kan het signaal alleen afspelen als het al is opgenomen

Maar of er een functie is om live preview te maken vrees van niet.

en je zal maar net een band moet wisselen op een spannend moment lijkt me frustrerend

kijk dus eerst of hij een gewone band wel kan afspelen
als dat al niet lukt lukt het ander ook niet
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
tja analoog dat is het probleem denk ik
je videorecorder is hoogstwaarschijnlijk aan de vhs kant analoog maar kun je uitleggen wat voor tv signaal je hebt ?
capthavoc
11 jaar geleden
vraag me nu af of de tuner van de tv nu niet rechtstreeks via de coax krijgt en de kanalen daar nu vast staan probeer eens de coax tussen video en tv weg te halen
en de video recorder als insteller van alle kanalen te krijgen
en dan weet je in elk geval dat de tuner n de videorecorder het over moet nemen
dus de afstand bediening van de video recorder neemt ook de kanalen over
De afstand bediening van de TV heeft waarschijnlijk wel dezelfde volgorde van de kanalen dus je merkt niet dat
of via de afstandbediening/tuner van de video loopt
of via de afstandbediening/tuner van de TV zelf
als je zonder coax tussen video en TC het voor elkaar krijgt alle kanalen en de mogelijkheid tot wisselen van kanaal via de afstandbediening van de video recorder te regelen
probeer hem daarna eens op de beamer aan te sluiten
wellicht heb je nu mazzel
het is vrij gewoon dat er in de video ook een tuner zit
die in de meeste gevallen de tuner in de tv override
maar dat is alleen het geval als je deze aansluit combi gebruikt
coax naar je video en daarna alleen scart naar je TV(in) dus zonder de coax door te lussen naar je TV want dan is vaak je tuner in de TV de eerste tuner
aangezien je beamer geen tuner heeft ontvangt hij geen signaal.
omdat deze via detuner van de TV komt en niet via de tuner van de videorecorder