Gaat een batterij in een schakeling altijd van plus naar min of van min naar plus?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik bedoel natuurlijk de stroom van de batterij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De batterij beweegt niet..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De stroom bedoel ik*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee jjjgroot, daar heb je gelijk in! Maar stroom beweegt wel en een beetje verstand weet wat er bedoelt wordt. Nog even een reminder, stroom loopt en spanning staat!

Het beste antwoord

Conventionele stroomzin (wat gedacht werd en nu nog gebruikt wordt): + > -
Reële stroomzin(werkelijkheid): - > +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe loopt de stroom van plus naar min! Zo worden de schema's opgesteld.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit onderzoek is gebleken dat de stroom van min naar de plus gaat.
Dat de schema's zo worden opgesteld komt doordat ze vroeger dachten dat de stroom van plus naar min ging. Ze hielden die schema's zo, omdat het toch zo al heel lang werd opgesteld.