Via marktplaats een iPad met 3g functie gekocht. Volgens de verkoper werkte alles. Nu blijkt dat de simkaart lezer defect is. Wat zijn onze rechten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

je zou met de verkoper contact op kunnen nemen en hem vertellen dat hij stuk is..
hij is niets verplicht het kan ook tijdens het vervoer zijn kapot gegaan..
beter is het als je zulke spullen koopt er naar toe te gaan en daar ter plekke alles te controleren..
nu ben ik bng als de verkoper je niet tegemoet komt, je alles kwijt bent...dat is het risico ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 geen poot om op te staan.
Geen enkel recht, helaas...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk heb je betaald met Paypal.

deze ziet er op toe dat verkopers 9en kopers) de kluit niet belazeren.

Je kunt dat eerst met de verkoper in conclaaf.
Daarna (als dat mislukt ik) dien je een klacht in bij Paypal (geschil) Paypal geeft een bepaalde tijd waarin verkoper en koper tot een overeenstemming komen.
lukt dit niet dat betaalt Paypal (ik meen minus 50 Euro. de koopsom terug als je de gekochte waar terugstuurt naar verkopen.

Paypal haalt dan verder zijn gelijk bij verkoper.

PAS OP, Paypal hanteert een EXACTE procedure met EXACTE termijnen.
Houd je je daar niet aan dan wordt het geschil gesloten zonder dat het jou wat oplevert.

Zonder reclame voor Paypal te willen maken is het toch de veiligste wijze van financiele afhandeling, het beschermt tegen teloorgaan van pakketten , beschadigde pakketten
of ondeugdelijke waar/valse voorstelling van zaken.

Zelf heb ik op Ebay over de hele wereld spullen gekocht en altijd op bovenbeschreven wijze betaald.

Alleen al OMDAT je met Paypal betaalt, zal een verkoper je
niet snel een streek flikken.

Omdat de regels bij Paypal recentelijk wat veranderd zijn , raad ik je aan ZELF goed uit te zoeken hoe de kopersbescherming NU werkt.

Verder raad ik aan de wat duurdere/kwetsbare artikelen nimmer dan met Paypal per post te laten komen.

Verkopers kunnen heel eenvoudig Paypal verwerven, net als kopers, een bankrekening en/of creditcard is afdoende alsmede een correct leengedrag (BKR notering).

Je kunt je op deze wijze veel leed besparen, een eerlijke verkoper durft via Paypal te leveren.

Nogmaals ik maak geen reclame voor dit betaalmiddel, het is in jouw geval de enige weg om mogelijk nog enige genoegdoening te krijgen.

Anders zou je reparatie kunnen overwegen, stel vooraf een plafond in en informeer wat het kost als je besluit (na onderzoek NIET te laten repareren.
Het is wel gruwelijk balen.
Kan het gebruikte kaartje defect zijn?
ik hoor niet vaak dat de I Pads defect raken.....