Waarom mogen er soms geen oplaadbare batterijen in een apparaat?

en wel gewone?

( wij vragen ons soms af of dat niet een truc is om ons meer batterijen te laten kopen....?)

Toegevoegd na 12 minuten:
Er staat dan vaak: "alléén gewone batterijen, géén oplaadbare"...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Oplaadbare batterijen worden niet aanbevolen als het apparaat nauwelijks wordt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is ook een goeie. +1

Andere antwoorden (3)

Uit een batterij komt een paar tienden volt meer dan een uit een accu-cel. Soms heeft het apparaat die paar tienden nodig.
AWM
14 jaar geleden
omdat dergelijke apperaten de oplaadbare batterijen heel snel leeg trekken,een maglite bijvoorbeeld trekt oplaadbare batterijen in een nacht leeg ook als hij uitstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat kan echt niet kloppen. Waar gaat al die energie dan naar toe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer het maar uit als het niet klopt kun je van mij een maglite krijgen
Oplaadbare batterijen geven iets meer spanning af dan gewone alkaline batterijen. Als je dan oplaadbare batterijen in het apparaat zou doen. Zou het kunnen dat het apparaat stuk gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, precies andersom!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oplaadbare batterijen geven 1,2 tot 1,25 volt spanning
Integenstelling tot wat je beweerd. Gewonw batterijen geven doorgans een spanning af van 1,5 Volt