Hoe kun je het elektrasnoer van een vijverpomp weer waterdicht repareren?

De hond heeft het snoer te pakken gehad en ik moet het snoer van het deel dat onderwater ligt weer repareren.
Alle elektra van de pomp zit onder water in een behuizing en die maak ik liever niet open als dat al zou lukken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zit niets anders op dan de behuizing toch open te maken. Het is onverantwoord het snoer,wat onder water ligt, te repareren. Mag ook niet trouwens.

Eerst alle draden losknippen. Voorts krimpkousen over de draden schuiven. Dan draden weer vastsolderen. Hierna krimpkousen verhitten en laten krimpen. Vervolgens een houten malletje maken. Verbinding erin leggen. Tenslotte 2 componenten kunsthars (1 euro op de markt) mal volgieten en uit laten harden. Toegevoegd na 3 minuten: maar ik zou maar een geheel nieuw snoer installeren

Geen risico's nemen: Snoer vervangen. En als je dat niet durft, zit er niks anders op dan een nieuwe pomp aanschaffen. En de snoer wegwerken zodat de hond er niet nog een keer bij kan :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100