Hoe kun je het elektrasnoer van een vijverpomp weer waterdicht repareren?

De hond heeft het snoer te pakken gehad en ik moet het snoer van het deel dat onderwater ligt weer repareren.
Alle elektra van de pomp zit onder water in een behuizing en die maak ik liever niet open als dat al zou lukken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (3)

Zit niets anders op dan de behuizing toch open te maken. Het is onverantwoord het snoer,wat onder water ligt, te repareren. Mag ook niet trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst alle draden losknippen. Voorts krimpkousen over de draden schuiven. Dan draden weer vastsolderen. Hierna krimpkousen verhitten en laten krimpen. Vervolgens een houten malletje maken. Verbinding erin leggen. Tenslotte 2 componenten kunsthars (1 euro op de markt) mal volgieten en uit laten harden.

Toegevoegd na 3 minuten:
maar ik zou maar een geheel nieuw snoer installeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 componenten kunsthars? Ben het nog nooit tegengekomen op de markt denk ik. Waar wordt dat voor gebruikt zodat ik wat gerichter kan zoeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
epoxy hars. Ook wel te verkrijgen in zgn 1 euro winkels of chinese winkel. Anders mail je me maar even dan stuur ik wel zo'n setje op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, ik kijk eerst wel even rond in een 1 euro winkel ofzo als ik die kan vinden in de omgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... .dat epoxy hier niet bruikbaar is: het is niet flexibel, verhardt en kleeft onvoldoende aan rubber dat beweeglijk is...Ik denk dat hier siliconen veel bruikbaarder voor zijn; kleven zeer goed en blijven flexibel.
Ik zou de leiding vervangen en beschermen tegen beten...
Geen risico's nemen: Snoer vervangen.

En als je dat niet durft, zit er niks anders op dan een nieuwe pomp aanschaffen.
En de snoer wegwerken zodat de hond er niet nog een keer bij kan :-)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, dat was ook mijn idee maar alle elektra van de pomp zit in de behuizing die onder water zit en ook dat zit behoorlijk goed gelijmd enzo lijkt het om het waterdicht te maken
walter
12 jaar geleden
Dan zou ik het stuk waar de snoer naar binnen gaat kitten en niet lijmen. Je wil absoluut niet dat er water naar binnen komt.
Kijk dan wel dat je goed waterbestendige kit gebruikt (al kan het best zijn dat ze dat allemaal al zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je in dit geval epoxy kan gebruiken: het wordt hard en dus niet voldoende flexibel; ook zal het niet kleven aan een rubberen flexibele ondergrond. Ik denk d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...Ik denk dat siliconen hier beter van toepassing kunnen zijn; kleven gemakkelijk en blijven flexibel.