Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Televisie? Of toch maar weer terug naar de radio?

Kun je niet zonder de televisie....

Of mag het van jou afgeschaft worden?

Televisie word overbodig. Tegenwoordig kun je heel veel ook op internet bekijken. En dvd's kun je er ook in stoppen. Voor mensen die toch iets willen "zien"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
827

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (17)

Radio is een veel prettiger medium.
Je kunt er heel veel bezigheden naast doen als je luistert en het is niet zo dominant aanwezig.
Maar terug naar de radio gaan we nooit meer zoals vroeger. Het aantal luisteraars blijft afnemen, dus...
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Ik kan heel goed zonder televisie. Ik kijk alleen als er iets interessants is, dat ik zonder al te veel reclameblokken kan bekijken. En dan alleen als ik geen andere dingen te doen heb.

In de praktijk betekent dat, dat ik vrijwel nooit televisie kijk.

Dit hele jaar heb ik al een stuk of twee programma's bekeken.

Elke keer als ik 's avonds iets leuks heb gedaan en terugfiets naar huis, zie ik venster aan venster het blauwige geflikker van al die televisies. Iedereen zit aan de buis gekluisterd.

Dan denk ik: wat een armoe!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zou moeten kiezen mag van mij de televisie afgeschaft worden. De radio echter niet. Ik ben een echte radiofanaat. Kan 's nachts alleen in slaap komen met de radio aan ... praatradio wel te verstaan. Muziek is meer iets voor overdag, maar `s nachts naar al dan niet zinnig geklets luisteren. Zalig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is teveel troep op de tv...ik kijk eigenlijk alleen maar naar discovery en national geographic. Mijn voornaamste beeldbuis is mijn computer. De tv zal ik niet missen, radio luister ik al geen jaren meer.....internet? Dat is een volgende vraag....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan hééél goed zonder!
Als de rest van het gezin de deur uitgaat, is het eerste wat ik doe... tv uitzetten.
Wil niet zeggen dat ik terugwil naar de radio.
Ben gek op muziek, maar die moet me niet opgedrongen worden met allerlei kletspraat ertussendoor, dus mp3'tjes op de pc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is meestal toch geen bal op de tv, dus of ik m echt zou missen? Maar ben toch ook wel weer erg blij met mn 42" Pioneer Plasma televisie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou toch echt niet zonder televisie kunnen hoor! Als ik me verveel zet ik dat ding toch echt wel aan.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het nu al 6 maanden zonder televisie. Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ik kan heel goed zonder en heb medelijden met de tv-slaven die zich voor de rijke tv-sterren doodwerken. Ik heb niet het gevoel iets te missen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Televisie is voor mij allerminst interessant. Hij staat er omdat er af en toe een game op gespeeld wordt, that's it. Wanneer ik een film of interessante docu wil kijken, download ik die en bekijk 'm op mijn pc. Ik pas ervoor om passief (voornamelijk) bagger te kijken en heb soms medelijden met mensen die afhankelijk zijn van het kijken naar inhoudsloze onzin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een tijdje terug UPC kabel opgezegd om over te stappen op Digitenne. Maar toen zat ik wel even 3 weken zonder televisie, en toen miste ik het wel even behoorlijk.
(het viel me trouwens op dat als de kabel eruit ligt, ik nog steeds Albert Verlinde luid en duidelijk kan horen, en ook zie door de sneeuw heen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik kan niet zonder televisie, maar ik zou het minder erg vinden als mijn tv weg moest dan wanneer mijn pc weg moest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe eigenlijk al een paar jaar zonder televisie ; er is toch helemaal niets meer op, en ik gebruik hem voornamelijk als monitor voor een incidentele DVD. Soms kijk ik mee met huisgenoten (die hem minder goed willen missen), maar als we straks in Duitsland wonen, nemen we niet eens een schotel. Idem radio ; dat luister ik heel af e n toe een kwartiertje, half uurtje in de auto, maar een cd wil net zo goed. Ik zal ze niet missen. Ik heb het echter niet alleen voor het zeggen, en de kinderen kijken nog graag wat teevee af en toe, maar op vakantie kunnen ze ook heel goed zonder, dus op den duur zal het wel wennen.
Ik ben geneigd te zeggen dat ik Internet niet zou kunnen missen, maar in de praktijk is het ook heel prettig af en toe een week of wat de PC niet op te starten en te merken dat je eigenlijk weinig mist zolang je niet kijkt.
Al die moderne media zijn leuk, vermakelijk, educatief ook wel, maar echt nodig heb je ze niet. Tenminste, ik niet. De tijd die je er voor / achter besteed, ga je dan vanzelf weer aan andere dingen besteden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb hem onlangs weggedaan en heb hem nog niet gemist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou denk ik niet zonder televisie kunnen.

Een dvd kijken op mijn breedbeeld met dolby surround is en blijft een stuk beter dan de film op mijn computer kijken!

Ook voor games (Playstation/Wii) gebruik ik mijn televisie!

Je kan alles wel online bekijken maar ik vind het veel prettigeer om lekker op de bank naar de televisie te kijken dan aan mijn bureau via mijn computer CSI te kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afschaffen nee; live-uitzendingen vind ik doorgaans wel aantrekkelijk. TV-reclame kan mij gestolen worden! Bij de radio kan je meer andere zaken doen en het is veel minder indringend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet zonder televisie. Maar je kan het inderdaad allemaal op internet zien. En ik zou eigenlijk ook wel met alleen radio kunnen want daar zijn genoeg leuke programma's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet zou ik niet meer kunnen missen en de radio was en blijft heel belangrijk voor mij. Maar met de televisie heb ik weinig en ik kijk dan ook steeds minder vaak.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding