Wat is de beste kwaliteit qua lens-merk voor op mijn camera op de nikon? (zie uitleg)

Ik wil een ander merk gaan gebruiken op mijn Nikon camera7000, omdat het merk Nikon belachelijk duur is, ik zou graag willen weten welke het beste is van deze 3 is:

Samyang
Sigma
tamron

Heb bijvoorbeeld (dit zal het beste zijn) met allemaal ervaring met deze lenzen in verband met de Nikon, dan zou ik graag het advies willen horen welke het beste eruit komt?

Toegevoegd na 46 minuten:
18-300

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. De genoemde merken maken allemaal goede en minder goede lenzen. Je zult eerst moeten vaststellen wat voor lens (zoomlens, zo ja hoeveel zoom, welke brandpuntsafstand etc etc.) je zoekt en dan bepalen welk merk er in jouw prijsklassen een goed aanbod heeft. Overigens zijn niet alle lenzen van Nikon belachelijk duur, Nikon maakt, net als de merken die je noemt, betere en minder goede lenzen. De betere zijn duur ja, maar dan heb je ook kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor Tamron, Sigma, etc etc etc. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens: een goede site om (in het Engels) lenzen te bekijken en vergelijken is slr-gear. Die gebruik ik vaak om te zien welke lenzen goed zijn en welke niet.

Bronnen:
http://www.slrgear.com/reviews/index.php

Bepaal eerst eens wat je met deze lens echt wil doen. Daarna kan je maar eerst bepalen welke lens je nodig hebt Het zijn toch steeds forse investeringen. Je zou eens kunnen overwegen om eerst een lens te huren voor een dag om te kijken wat voor nut ze voor u kan zijn. Veel lenzen worden gekocht om na een korte tijd in de vergeethoek te raken. Om nu op je vraag te antwoorden, ik heb goede ervaring met Tamron. Goede lenzen voor de prijs Robby BB

Op je D7000, die ook niet echt goedkoop is, een goedkoop objectief willen zetten vind ik eerlijk gezegd niet echt slim. De 7000 is een camenra voor het betere werk, en vraagt om goede optiek. De Nikkors zijn echt nietbelachelijk duur, wel erg goed, en afgestemd op je camera en vise versa. Zo heb je met de nikkors automatische correctie van vervorming en vignettering, bij de Tamron en sigma doet ie dat niet, en zul je af en toe tegen slechte foto's aanlopen omdat je de ingebouwde mogelijkheden niet kan benutten. Als je alleen maar kiekjes schiet, had je beter een 3100 gekocht....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100