Wat is de beste kwaliteit qua lens-merk voor op mijn camera op de nikon? (zie uitleg)

Ik wil een ander merk gaan gebruiken op mijn Nikon camera7000, omdat het merk Nikon belachelijk duur is, ik zou graag willen weten welke het beste is van deze 3 is:

Samyang
Sigma
tamron

Heb bijvoorbeeld (dit zal het beste zijn) met allemaal ervaring met deze lenzen in verband met de Nikon, dan zou ik graag het advies willen horen welke het beste eruit komt?

Toegevoegd na 46 minuten:
18-300

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo werkt het niet. Je gaat eerst kijken hoeveel mm je wil, je wil bijvoorbeeld een 50mm portretlens en dan ga je kijken welk merk deze heeft en zo kan je reviews gaan lezen. Er is geen enkele reden om je vast te leggen op een bepaald merk. 160 euro voor een 35mm lens is bijv. best leuk. http://tweakers.net/categorie/925/cameralenzen/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjXQUSooykxO9c3MU7ICcooLUpPdMnNKUouKlayqlYxMLC1BdFlijpJVtJKhqbmxUmxtbS0A
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En tevens de goedkoopste non-kitlens in het Nikon F assortiment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet helemaal de goedkoopste maar wel een heel fijne en goede, die 35mm lens. De goedkoopste is de 50mm 1.8. In bijna iedere lenslijn voor kleinbeeld de goedkoopste. http://tweakers.net/pricewatch/104561/nikon-50mm-f-18d-af.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jups, beetje scheef zitten kijken blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geeft niks :-). Heeeeel vroeger ( Ja, ik ben de vijftig al gepasseerd) was dat overigens de kitlens, toen er nog geen zoomlenzen bestonden. Alles langer dan 50mm heet op kleinbeeld tele, en alles korter groothoek. Op de meeste digitale camera's is vanwege de kleinere sensor 35mm veel meer een standaard brandpuntsafstand.

Het beste antwoord

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. De genoemde merken maken allemaal goede en minder goede lenzen. Je zult eerst moeten vaststellen wat voor lens (zoomlens, zo ja hoeveel zoom, welke brandpuntsafstand etc etc.) je zoekt en dan bepalen welk merk er in jouw prijsklassen een goed aanbod heeft. Overigens zijn niet alle lenzen van Nikon belachelijk duur, Nikon maakt, net als de merken die je noemt, betere en minder goede lenzen. De betere zijn duur ja, maar dan heb je ook kwaliteit. Dat geldt overigens ook voor Tamron, Sigma, etc etc etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens: een goede site om (in het Engels) lenzen te bekijken en vergelijken is slr-gear. Die gebruik ik vaak om te zien welke lenzen goed zijn en welke niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nou een lens aan het zoeken van 18-300, maar ik heb hem alleen nog gezien van 18-270. van tamron
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een lens met een enorm bereik qua zoom. Dan lever je altijd kwaliteit in. (Iedere zoomlens is een compromis tussen kwaliteit, gewicht, bereik en prijs). Op de site die ik je aangeraden heb komt de Tamron ( Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD) er best goed uit, de Nikon iets beter. In beide gevallen lever je zeker kwaliteit in maar koop je een heel redelijke lens voor dat bereik. Ik zelf kies er voor om met meerdere lenzen ze zeulen (een 14-24mm, een 24-120mm en een 70-300mm) maar daar moet je een sterke rug en een dikke portemonnee voor hebben. Dus ik zou zeker voor de tamron gaan. Kies dan wel voor het type met PZD in de naam, want die stelt sneller scherp dan het oudere type.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ps: die 30mm verschil in het telebereik tussen de Nikon en Tamron ga je echt niet missen. Dat is verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OKey jij geeft denk ik de doorslag tot de 18-270.
Maar pzd wat is dat als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een andere manier van scherpstellen. Volgens Tamron: een innovatieve ultrasoon autofocusmotor die gebruik maakt van geavanceerde piëzoelektrische technologie. http://www.tamron.com/nl/photolens/di_II_all_in_one/b008.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
OKey dankje wel

Andere antwoorden (2)

Bepaal eerst eens wat je met deze lens echt wil doen. Daarna kan je maar eerst bepalen welke lens je nodig hebt
Het zijn toch steeds forse investeringen.
Je zou eens kunnen overwegen om eerst een lens te huren voor een dag om te kijken wat voor nut ze voor u kan zijn. Veel lenzen worden gekocht om na een korte tijd in de vergeethoek te raken.

Om nu op je vraag te antwoorden, ik heb goede ervaring met Tamron. Goede lenzen voor de prijs
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op je D7000, die ook niet echt goedkoop is, een goedkoop objectief willen zetten vind ik eerlijk gezegd niet echt slim. De 7000 is een camenra voor het betere werk, en vraagt om goede optiek. De Nikkors zijn echt nietbelachelijk duur, wel erg goed, en afgestemd op je camera en vise versa. Zo heb je met de nikkors automatische correctie van vervorming en vignettering, bij de Tamron en sigma doet ie dat niet, en zul je af en toe tegen slechte foto's aanlopen omdat je de ingebouwde mogelijkheden niet kan benutten. Als je alleen maar kiekjes schiet, had je beter een 3100 gekocht....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goedkoop objectief op je D7000 zetten is geen enkel probleem, ze worden gemaakt voor de camera en zullen de camera niet beschadigen. Sterker nog: het is me aangeraden bij de aanschaf van mijn D7000 door verschillende (professionele!) partijen. Niet dat ik daar naar heb geluisterd... ik heb een set Nikkor-lenzen gekocht bij de body, maar mocht ik een nieuwe lens nodig hebben/willen hebben zou ik zeker een goedkoper alternatief zoeken. Verder ben ik het met je eens ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De camera zal er niet onder te lijden hebben, dat klopt, maar de resultaten die eruit komen zullen minder zijn dan wat met deze machine mogelijk is.