moet ik een Ziggo modem hebben bij een Ziggo alles in 1 pakket??

we zijn van plan een overstap te maken naar Ziggo alles in 1.
Op dit moment is onze internetaanbieder KPN. Nu hebben we het modem onder de trap gehangen zodat we boven ook een sterk signaal hebben. Ik heb gehoord dat je bij Ziggo internet verplicht een Ziggo modem nodig hebt en dat de kabel niet lang mag zijn. Dan komen we dus in de problemen met de mobiele telefoons etc vanwege het signaal. Weet iemand hier een oplossing voor? een repeater ophangen lijkt me fraai. Maar is een Ziggo modem verplicht? en hoelang mag de kabel dan zijn? of maak ik met zorgen om niks :S?
Mvg, Eldin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer vantevoren bij Ziggo, of ze jouw tv-merk ondersteunen : nadat ik alles had aangeschaft, bleek, dat mijn JVC-TV niet 'ondersteund' wordt door Ziggo, en ik hen dus niets aan alle aangeschafte smartcards etc.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar hoef je ziggo niet over te informeren, die informatie is gewoon hier terug te vinden: https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/ JVC heeft blijkbaar nog nooit een tv ziggo gecertificeerd gekregen (of een poging daar toe gedaan).

Het beste antwoord

zonder ziggo (kabel) modem werkt internet via de kabel niet, adsl modems en kabel modems kun je niet uitwisselen, dit is namelijk compleet verschillende technologie.

wel kan je je ziggo modem, dicht bij de TV aansluiting hebben, en een netwerkkabel (max 50 meter) naar een router leggen, dan kan je de router hangen waar je wilt.

mijn ziggo alles in 1 modem, heeft sowieso geen draadloos, en maar 1 poort voor een netwerkkabel, ik zelf werk dus ook met een kabel, richting een router, en de router deelt het internet tussen de computers/wii/telefoon.

een ziggo modem is niet verplicht, alleen zonder, heb je geen telefoon of internet.

Toegevoegd na 3 minuten:
trouwens, de kabel tussen de muur, en je modem, krijg je bij je modem, en je zult ook zien dat die echt anders is! gebruik gewoon de standaard kabel, en modem, het mac adres van de modem (vergelijkbaar met een vingerafdruk) bepaalt of ziggo je internet geeft of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Die krijg je standaard bij alles in in 1 pakket, of voor € 40 erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat je je zorgen maakt om niks. Bij een alles in een pakket heb je een Ziggo modem nodig. Via dit modem kun je internetten en telefoneren. Op dit modem kun je dus je basis station aansluiten voor telefonie of ev. je vaste telefoon. Ook kun je van hieruit een router (internet) aansluiten.
Voor TV ontvangst heb je een digitale ontvanger nodig met een smartcard van Ziggo. Bij een Ziggo abonnement mag je 3 kaarten hebben.
Hierbij een korte uitleg hoe je het zou kunnen aansluiten.
Via de antenne-ingang sluit je de meegeleverde module aan. Via deze module maak je via de meegeleverde kabel een aansluiting op je modem. Op de module kun je ev. een splitter plaatsen. Via deze splitter kun je met gewone coax kabel je signaal door het huis verspreiden naar de diverse digitale ontvangers. Het modem wordt geleverd door Ziggo en moet via een meegeleverde code aangemeld worden.
V.w.b. de digitale ontvanger ben je vrij om te kiezen.