Kan je in de auto een apart beeldscherm installeren (zoals in de aard van een GPS) om videoclips (gekoppeld aan de liedjes op een CD) te bekijken ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat wel zo handig terwijl je achter het stuur zit? ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou maar op de weg letten als ik jou was....
Ritsuka
10 jaar geleden
Lijkt mij niet bevordelijk voor de verkeersveiligheid
paulus811
10 jaar geleden
Het wordt als optie bij een hoop merken geleverd. Dus zo gek is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Paulus811 voor de tip en de realistische kijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niemand zegt dat het een gekke vraag is, en omdat het geleverd wordt wil nog niet zeggen dat het niet gevaarlijk is!
Onze overheid beboet handheld bellen en kan, niet opletten tijdens rijden, ook beboeten maar laat dit soort onzin (ook standaard op nieuwe auto's) gewoon toe. Van mij mogen ze het verbieden.
Maar in antwoord op de vraag, ja er zijn DVD spelers voor in de auto ...

Het beste antwoord

Je kunt een autoradio in dubbel din formaat met beeldscherm nemen. Via het uitschuifbare scherm kun je dvd's kijken. Een ipad houder met ipad is ook een optie. Beelden synchroon met een cd laten lopen is onmogelijk.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een Android-tablet is het in dit geval handiger en goedkoper.
paulus811
10 jaar geleden
Waarom het handiger is ontgaat me, maar ik heb nog geen Android tablet gezien die de schermkwaliteit van een Ipad met Retina scherm heeft. Goedkoper zou kunnen, maar ook Android tablets heb je in het duurdere segment. Maar je hebt gelijk, je kunt films kijken met iedere willekeurige tablet en Android biedt goedkopere varianten.

Andere antwoorden (2)

Ja hoor geen enkel probleem. Die dingen zijn te kust en te keur. Volgens mij moet je er zelfs onder de 100 euro al een kunnen scoren. Alleen hele goedkope tablets zijn voordeliger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, absoluut niet. Het is ten strengste verboden om op de eerste rij een video, tv of gelijk wat te monteren dat de chauffeur kan afleiden en dus ook in uw geval videoclips. Om dezelfde reden zul je ook geen autoradio vinden die een uitgang heeft naar een koptelefoon (wat ik persoonlijk heel jammer vind).

Ook de types van dvd-spelers die zo uitklappen, zijn eigenlijk intussen verboden en de boetes zijn echt niet om te lachen, zo kan in Frankrijk meteen het toestel meteen uit je auto gehaald worden en in beslag worden genomen zonder veel verhaalmogelijkheid.

Een kleine uitzondering is het monteren van dvd-players (zelfs dubbele) op de achterzetels, en soms op het plafond. Ook indien er een aparte chauffeursruimte is zoals in luxe limousines kan dit in de afgesloten ruimten.

GPS-toestellen zijn dan wel nog toegelaten.

Ik weet dit vrij goed, want ik had jaren een PC vooraan in m'n auto zitten met een scherm daaraan gekoppeld voor allerlei applicaties en om aan te werken als ik pauze hield als chauffeur en dan moest ik rechts gaan zitten (bij camionette met standaard stuur links natuurlijk). Ook de portable stands met rotaties en zo voor camions blijken intussen heel moeilijk te liggen bij de keuringen van de voertuigen.

Dus nee, heel absoluut nee.

Dat de regel overtreden wordt en dat er nog veel zijn die dit omzeilen, is natuurlijk ook Belgisch en wellicht ook Nederlands. Stel dat er echter een ongeval gebeurt in dergelijke omstandigheden en men ziet het scherm nog staan of spelen, dan zou het kunnen dat de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid in tweede fase zich tot jou wendt voor hoofdelijke aansprakelijkheid waardoor je levenslang financieel ten gronde wordt gericht.

Alles van bewegende beelden die de chauffeur kunnen afleiden, zijn dus gewoon taboe en verboden.

In theorie dus althans...