Het ligt er in deze aan waar de koelkast precies staat. Een koelkast, die binnen staat, heeft natuurlijk nergens last van. Staat de koelkast buiten en zakken de temperaturen tot -20 graden Celsius dan zijn bepaalde elementen aan de koude onderhevig. En zullen knappen of kapotvriezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onder de elementen, die het eerst defect raken bevindt zich het zogenaamde verwarmingselement.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-20°C lijkt mij wel extreem. Ergens binnen, beschut, en in een niet noodzakelijk verwarmde ruimte mag zeker geen probleem zijn. Integendeel uw koelkast zal minder energie verbruiken. Met het "verwarmingselement" zal u wel het rooster bedoelen achteraan, dit dient nu net om de warmte af te geven.
Als de omgeving extreem koud is riskeert u dat die niet meer moet draaien en het binnenin zelfs gaat vriezen, wat niet de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beschut of niet, vorst is vorst en -10 is -10. -20 komt hier inderdaad maar heel zelden voor, maar als het voorkomt is het gewoon -20.
Een koelkast kan tegen vorst, maar koelen doet ie niet meer. Als de ingestelde temperatuur 6 graden is en het is buiten de koelkast kouder dan die 6 graden, dan hoeft die koelkast niets te doen. Hij kan ook niks doen, hij kan alleen de inhoud koelen, niet verwarmen. De inhoud van de koelkast zal dus net zo koud worden als het buiten die koelkast is.