Wat voor speakerset kan ik het best kopen?

Ik zou graag een nieuwe speakerset willen met een goeie subwoofer die ongv 20 hz kan bereiken zonder moeite.
En dat het geluid ook zuiver klinkt.
De speakerset mag surround zijn of gewoon 2.1
Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
En dan zou ik graag hulp willen van een professional, zodat ik mijn geld niet voor niks besteed :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is het uitgangsvermogen en frequentieband van uw versterker al of niet in RMS.
Kan u het merk en type opgeven want het is niet zeker dat uw versterken beneden de 50 Hz aankan.

Antwoorden (4)

Je vraag is behoorlijk algemeen, het wordt makkelijker deze te beantwoorden als je aangeeft wat je budget is! Er zijn in iedere prijsklasse uiteraard positieve en negatieve uitschieters! Ook is van belang wat voor versterker je gebruikt, een stereo versterker kan absoluut niet met een surround set uit de voeten, maar ook de watt/ohm verhouding is erg belangrijk. Het beste advies is volgens mij nog steeds luisteren en goed je ogen openhouden voor wat betreft de prijzen. Bij de wisseling van modeljaren kunnen de kortingen oplopen tot 50% en dan heb je echt veel meer speaker voor je geld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn budget is tussen de 400-500 euro.
Zou je me kunnen laten zien wat voor deze prijs een mooie speakerset kan zijn. Het hoeft niet surround te zijn het mag ook 2.1 zijn.
Wat mijn doel is:
- Bass in elk liedje horen
want heel veel liedjes hebben bass maar die hoor ik dus niet met mijn speakers.
- Het huis laten trillen...
Mijn huidige subwoofer laat ook al het keukenkastje trillen...
Daarmee weet ik dat mijn bass al best goed is maar ik toch beter wil hebben en betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okay, afgezien van aanbiedingen in de gaten houden (dat kan ECHT veel geld schelen) heb ik diverse modellen van het duitse merk Teufel beluisterd. deze zijn van een hele hoge kwaliteit, en het ziet er ook nog eens heel goed uit.(www.teufelaudio.nl) Nadeel is dat deze niet in de winkel verkocht worden in Nederland, maar ze hanteren wel een 8 weken test periode! Na 8 weken proberen mag je ze in principe terugsturen als je het niks vind, wat me eigenlijk onwaarschijnlijk lijkt! Voor een dikke bass zou ik je een aktieve subwoofer(dus met ingebouwde versterker) aanraden, dan ontlast je je audio versterker, en zijn de bassen meestal een stuk strakker.
Heb je al eens aan marktplaats gedacht? Ook daar staat meer dan genoeg op, en het voordeel is dat je het meestal in een huiskamer opstelling kan beluisteren in plaats van in een grote winkelruimte waar het geluid alle kanten op gaat. en ook koop je daar meestal van liefhebbers die je uitgebreid kunnen informeren over het product. Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teufel richt zich meer op het goed weergeven van het geluid en de klank. Dat is wat de betere setjes ook kenmerkt. Maar dat betekent ook het onder controle houden van de bass die vaak overdreven wordt. Voor het genoemde budget, zul je bij Teufel aan het verkeerder adres zijn als je gewoon wil blazen. Inshelbius zegt wel dat hij goed geluid wil, maar in feite wil hij gewoon krachtig geluid. Een flinke bass heeft weinig te maken met wat goed geluid is. Maar ik ga wel mee in de redenatie van bemyguest01. Een flinke actieve subwoofer, en speakers van een groter formaat, en de meest stoïcijnse buren staan binnen de kortste keren met een boos gezicht bij je voordeur. Als het uiterlijk niets uitmaakt, kun je ook voor twee PA-speakers gaan (van die concert-dingen). Hoef je er geen sub bij te hebben. Let wel even op dat de speakers voldoen aan de minimale impedantie van je versterker. Kant en klare 2.1 sets zijn er niet echt voor het simpele blaaswerk. Dat is toch meer een kwestie van samenstellen. Dit doordat de grotere speakers al een goede bass hebben, en dus geen extra subwoofer nodig hebben en de betere kleine speakers de sub als compensatie voor het gebrek aan laag bereik gebruiken. Als je dit echt wil, zou je voor een Jamo Sub 210 gaan, icm
een setje grote zuilen, bijvoorbeeld Quadral Argentum 370, Yamaha NS-777, Canton GLE 470.2, Q-Acoustics 2050i. Die Cantons zijn 2 Ohm, de Quadrals 8 en de andere twee 6 Ohm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik nou echt wil bereiken is...
Dat ik de bass in liedjes hoor wat je op de radio zeker niet hoort... en bij standaard speakers ook niet.
Ik zit vaak bij me broer in de auto, hij heeft een subwoofer in zijn achterbak.
Als hij een nummer opzet, zit er heel veel bass in en als ik dat bij mijn speaker doe, hoor ik dus niks.
http://www.youtube.com/watch?v=nNTyfVh3nmU
Dit nummer bijvoorbeeld.
Ik wil graag dat mijn bass die tonen kan laten horen.
En nu zit ik te denken tussen 2 sets.
------------------------------------------------------------------
http://www.teufelaudio.nl/pc/concept-e-300-control-p7788.html
-----------------------------------------------------------------
http://www.mycom.nl/Product/Logitech-Speakerset/Logitech-Speaker--Z906/1159815 Morgen zal ik foto's van mij huidige set.
Zomaar gekregen, heb er ook geen verstand van en wil dus weten of dit mijn speakers overtreffen.
Waarom 20 Hz?
Dit ligt aan de ondergrens van wat we kunnen horen.
(laat staan beoordelen of het zuiver klinkt :))
Als het je gaat om goede bass moet je niet zo laag denken.
Sterker nog bij de meeste mixen (niet DJ :)) houden ze er rekening mee dat we dit niet horen dan wel niet goed kunnen reproduceren. (Het wordt eerder "moderig" dan laag.)
Mijn tip? Je hebt vast wel een idee wat je graag wil horen.
Wat mooi is is smaak.
Neem een CD mee en probeer verschillende speakers uit in een goede zaak.
Je zult versteld staan van hoe laag een goede sub kan klinken. (los van de specs in Hz die er op staan.)

Toegevoegd na 4 minuten:
Hierbij nog een plaatje welke aangeeft hoeveel vermogen (volume) er nodig is om een bepaald frequentie (als gelijk aan de ander) waar te nemen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een leuk filmpje om aan te tonen dat niet zozeer de frequentie alleen ons waarneming van bass bepaald.
(Psychoacoustics)
http://www.youtube.com/watch?v=Gjwrdlamw-U
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bigben die heb ik ook geeft hele mooie geluid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvullend op de anderen: wil je nieuw of tweedehands? op bijv. hifi.nl zijn goede kwaliteitscomponenten te vinden.

Hoe belangrijk is dit voor je? Is het een hobby waarin je geld wilt besteden en evt. later verder uitbouwen of is gewoon geluid goed genoeg?

Tip: begin met het bepalen van je budget, anders kan het flink uit de hand lopen.

Bij de keuze van speakers ook rekening houden met het soort muziek en het volume/geluiddruk die je wenst.

Over "zuiver klinken" heeft iedere fabrikant en iedere luisteraar een mening. Je bepaalt zelf welke merken en modellen bij jou passen. Belangrijk is het om een goede stabiele versterker te kopen die een goede match vormt met je speakers.

Waarom wil je zo graag een subwoofer? Een setje goede speakers maakt dat je die wellicht niet meer verlangt. Je kunt je geld over 2 speakers verdelen i.p.v. 3 speakers, en dan een betere kwaliteit kopen.