Waarom gaat de kassa even open als iemand pint?

Als ik bij bijvoorbeeld de AH boodschappen doe en ik pin, dan zit de kassiere altijd al klaar om de kassalade gelijk dicht te doen als deze eventjes opgaat nadat het pinnen gelukt is. Waarom is dit?
Het lijkt mij totaal nutteloos, maar elke kassa in elke winkel lijkt het te doen.

Groeten,

Stefan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een kassa kun je (tenminste niet bij mijn AH) niet zomaar open maken. Hier is een sleutel voor nodig. Omdat sommige klanten koopzegels of spaarzegels willen gaat de kassa na het pinnen open. Zo kan de cassiere de zegeltjes uit de kassalade pakken en hoeft er niet speciaal iemand bij te komen om deze kassa te openen. Dit is gemakkelijker en scheelt geld.

Ook is het bij sommige tankstations zo dat de kassa open gaat na het pinnen. Dit is dan om het eventuele bijgepinde bedrag uit de kassa te kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons kun je dat instellen. Eerder werd er vaak overgepind maar dat doen we niet meer. Uit gewoonte laten we de lade nog wel openspringen. Omdat het ook een teken is dat er afgerekend is.

Wij kunnen de lade wel instellen dat ie dicht blijft, hebben we ook eens gedaan maar dat voelde heel onwennig. Alsof je een handeling vergeten was. Toen hebben we het weer anders gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad een zekerheid dat er betaald is. Wel grappig dat het zo'n gewenning is dat je het ook daadwerkelijk 'mist'als het vervalt.
Dat is een extra indicatie dat het pinnen gelukt is en je eventueel AH zegels kunnen worden gegeven. als je die niet hebt gekocht kan de la direct weer dicht.