Wat is de technische term voor iemand "afbalken"?

Hiermee wordt dus bedoeld: een zwart balkje voor iemand zijn ogen om hem onherkenbaar in beeld te kunnen brengen. Nou heb ik ooit op tv de "technische" term gehoord voor deze toepassing, maar dat is al weer een tijdje geleden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De persoon in kwestie wordt hier 'gecensureerd' om privacy redenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dergelijke afbeeldingen wordt men onherkenbaar gemaakt met een privacybalkje.

Toegevoegd na 10 minuten:
Als het om teksten of wettelijk verboden gedeelten van afbeeldingen gaat, wordt het een censuurbalk genoemd. Volgens mij is het eerdere antwoord op een soortgelijke vraag (zie http://www.goeievraag.nl/vraag/zwarte-balk-ogen-crimineel-bedekt.118822) dan ook niet correct.
Pieter2011