heb loze leiding maar krijg er geen kabel meer doorheen heb al trekveer geprobeerd van 4mm weet iemand oplossing

loze leiding met bocht denken we

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Neem een kluwetje wol of (als je dat nog ergens hebt liggen) een audio compactcassette. Houdt het draadje of tape voor de opening van de buis en laat een huisgenoot aan de andere kant met een stofzuiger het door de leiding zuigen. Als dat gelukt is een dikker draadje erdoor heen trekken en daarna de leidingen zelf.
escape
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

4mm dat is waarschijnlijk een kunststoftrekker en in goede conditie lopen die vaak beter dan een stalen.
Als er niet al te veel bochten in zitten zou dat moeten werken tenzij er onderweg een doos tussen zit, daar loopt het op vast als je daar niet bij kunt.
Controleer of je veer niet bij een lichtpunt of schakelaar uitkomt (er zouden 2 leidingen kunnen lopen waar je er een verwacht). Als je opmeet op welke afstand hij vast loopt kun je misschien toch een conclusie trekken.
(Moeilijk van hier uit te beoordelen)
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een nylon trekkabel en smeer die aan de buigzame kop (daar waar het bolletje met een veer op de kabel zit) in met afwasmiddel. Dan de hele kabel dun insmeren en nogmaals proberen. De gladde kop kan net het verschil tussen wel en niet doorvoeren betekenen.

Ook een keer vanaf de andere kant proberen als het niet lukt. Als er een bocht in de leiding zit moet je met de kabel een 'aanloopje' nemen. Grote kans dat het uiteindelijk lukt.

Maar ik spreek uit ervaring; het kan je tot razernij drijven (andere ervaring is dat je daar ook niks mee opschiet ;-)
paulus811