Als ik geen muziek op mijn koptelefoon heb komt er ruis uit hoe kan dit?

Als ik mijn koptelefoon in een jackplug stop, en er is geen geluid dan hoor ik een ruis. Zodra ik muziek aanzet is de ruis weg. Kan dit kwaad voor mijn koptelefoon (door evt overspanning) en hoe kan dit?

Bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dat komt omdat het toestel waar u hem inplugt teveel moet versterken en bij stille of geluidloze passages hij maximaal gaat versterken.
Als het een draadloze is komt het omdat omdat het volume van uw koptelefoon op of bijna op maximum staat.
In dit geval kan u beter het uitgangsvolume van de versterker verhogen en de koptelefoon verminderen tot onder het ruisniveau.
Op zich is het enkel storend maar kan er echt niets stuk gaan.