Vind jij dat het toegestane geluidsniveau van MP3 spelers naar beneden moet worden gebracht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (12)

Nee. Ik vind dit weer een betuttelende regel. Laat de mensen toch zelf bepalen of ze doof willen worden of niet.

Daarnaast is er ook nog de groep slechthorenden, die zullen ongetwijfeld gestraft worden met die regeling. Ze horen slecht, dus draaien het volume hoger. Als dit dan beegrensd is, is er dus een kans dat ze niets meer aan het apparaat hebben.

Toegevoegd op 27-05-2009 14:40:34
met zelf bepalen of ze doof willen worden of niet bedoel ik uiteraard laat ze zelf bepalen hoeveel decibellen zij prettig vinden.

Toegevoegd op 27-05-2009 14:41:47
Hebben ze er dan trouwens ook over nagedacht het toegestane geluidsniveau van autoradio's omlaag te brengen? Af en toe staat er één in de buurt van me bij de stoplichten en zelfs als we beiden onze ramen en deuren dicht hebben en ik zelf mijn radio ook aan heb hoor ik die beats nog in mijn auto... Lijkt me ook niet gezond voor de oren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die bass hoor je zelfs op een paar honderd meter afstand... Wilt overigens niet zeggen dat het Watt en volume hetzelfde is als dba...
Het is algemeen bekend dat meer dan 80 dba gehoorschade aanricht. Dus als ze daar onder blijven dan lijkt me het geluidsniveau niet van toepassing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
In de eerste regel vertel je m.i. een halve waarheid, bij mij is het bekent als: 85 dba gedurende 8 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb je dan verkeerd... Als de verwachting is dat je gedurende 8 uur bloot komt te staan aan 85 dba dan ben je verplicht je PBM's te gebruiken...
Ja. Er lopen nu twintigers rond met het gehoor van iemand boven de zeventig. De verslechtering van je gehoor gaat volledig ongemerkt. Totdat het te laat is en het kan niet worden teruggedraaid.
Een paar bezoeken aan discotheken en live-concerten zijn trouwens ook funest.
14 jaar geleden
Neen, ik vind dat te ver gaan. Mensen hebben ook eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het wel oke dat mp3-spelers twee limieten van geluidsniveau hebben, een technisch maximum, en een maximum dat verantwoord is voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat niet, maar mensen moeten er wel meer bewust van gemaakt worden, dat een te hoog volume slecht is, door voorbeelden te geven. Met een slecht gehoor brengen ze niet alleen zichzelf, maar ook anderen in gevaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat je dat het beste zelf kan bepalen. En bij een iPod kan je dat ook nog eens instellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet nog meer verboden in dit land.
Voorlichting is wel belangrijk. Zo zou ik me kunnen voorstellen dat bij het overschrijden van de 80 dB grens een waarschuwingpiepje wordt afgegeven. Je kunt dan zelf een weloverwogen keus maken of je het volume terugschroeft of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, mensen zijn dom, omdat ze toch zichzelf en hun oren beschadigen... Dus ja...

Als zij zich niet tegen zichzelf beschermen, wie moet dat dan doen? Daarom zijn alle regels toch ingevoerd, is het niet zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. De mensen moeten zelf weten of ze harde of zachte muziek willen luisteren en ze weten toch ook wel dat ze van harde muziek gehoorbeschadigingen kunnen oplopen, dus eigen risico. We moeten niet echt voor werkelijk alles beschermd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik denk dat het slim is... veel mensen hebben niet door hoe hard de muziek staat.. daar hebben ze nu, in dit tijdperk van de mp3 spelers nog geen last van, dus zullen ze de waarschuwingen negeren, maar later zullen ze last van hun gehoor krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want dat kan ik prima zelf bepalen en daar hoeft één of andere lullo uit Den Haag niet voor mij te bepalen. Dit is iets mijn oren en mijzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een beetje onzin je mag wel zelf weten hoe hard het is.En als je slechthorend bent dan zet je heel hard.