welke kabel is dit?

Ik wil graag internet in de kelder, toen kwam ik deze kabel tegen, wat voor type is dit? Het lijkt mij een telefoon kabel ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Is telefoonkabel maar kun je prima over internetten!

Utp kabel voor internet is 8 aderig maar je hebt er maar 4 nodig
Pin 1,2,3,6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haal er 100 mbit over;) maar dat is dan wel in de gunstigste manier maar 30 haal je zoizo;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor (hele) kleine afstand misschien geen probleem, maar omdat het geen Twisted Pair is mag je problemen verwachten. Mocht het wel enigszins Twisted Pair zijn (de draadjes per 2 om elkaar heengedraaid) dan 1 en 2 als paar en 3 en 6 als paar aansluiten. Maar ook dan kan het zeer storingsgevoelig zijn.

Andere antwoorden (4)

Dat klopt, of hij ergens op aan gesloten is, is de vraag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je er een rj45 kabel achteraan trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk gaat dat passen, als de ene kabel eruit is kan de ander erin, dus gewoon de nieuwe kabel aan de oude binden de ouder eruit trekken en de nieuwe zit er in.
Het lijkt telefoon draad, maar het kan ook van een intercom zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is de standaard telefoonkabel die vroeger al door de PTT gebruikt werd bij de installatie van telefoons in huis.
Er zitten 4 geïsoleerde en een blanke ader in, omwikkeld met doorzichtig plastic in een grijze PVC mantel.
Ook zitten er nog een paar gekleurde nylon touwtjes in meegevlochten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een 4 aderige telefoonkabel. Deze is niet geschikt voor het maken van een netwerkverbinding, hiervoor is een 8 aderige cat5 (of beter nog cat5e of cat 6) kabel nodig.

Je kunt over deze kabel eventueel wel ADSL laten lopen.