Welke is de betrouwbaarste _compacte_ zaklamp?

En dan qua _betrouwbaarheid_!
Hele dure, goedkope, metalen, kunststof, bekende of onbekende merken, 't maakt allemaal niks uit... De bouwkwaliteit is totnutoe _altijd_ bedroevend slecht. Ik heb ook LED-zaklampen: de lampjes zullen nog wel werken, maar er zijn _altijd_ probleem met de contacten/aan/uit-knop en dergelijke.
Zo heb ik hier een dure Varta-LED-zaklamp liggen. Die had ik al omgeruild bij de winkel, omdat de eerste haperde. Deze tweede (identieke) deed 't zeer snel al helemaal niet meer. (De garantie is verlopen en ik zal 'm misschien naar de fabrikant sturen met een klacht.)
(Knijplamp mag ook, als ie maar _compact_ is. Dus niet van die joekels waar 2 dikke batterijen in moeten.)

Is er nu geen onverwoestbare zaklamp te vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De zaklamp die te zien is op de onderstaande link heb ik zelf al geruime tijd in gebruik.

Het is werkelijk een opmerkelijk lampje, goed hij kost ook wat, maar daar krijg je wat voor terug.

Ik heb zelf ook een Maglite, maar vergeleken bij de Fenix valt die Maglite in het niet op alle punten.

Deze Fenix wordt weliswaar in China gemaakt, maar is bijzonder stevig, ik heb hem dagelijks bij de hand (meestal aan de riem) het bijgeleverde holstertje begint wat te slijten, maar het lampje zelf gaat op deze wijze nog jaren mee.

De lichtopbrengst is opmerkelijk goed naar mijn mening, er zijn verschillende standen, bij de laagste stand valt nog goed te lezen als dat moet en bij de hoogste stand kun je gerust zo'n meter of 25 ver schijnen en je goed oriënteren in het donker.

Er zijn ook veel duurdere modellen van andere fabrikanten, maar gezien mijn ervaring met dit merk zou ik niet weten waarom ik die zou willen aanschaffen.

Het kleinere broertje van de in mijn link afgebeelde LD20, de PD30 (als ik me niet vergis in het model) wordt geloof ik nu door de politie in de regio Utrecht gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zelf heb ik de 'schudlamp' hier zitten geen batterijen in..
Je wekt de energie op door er mee te schudden..
Ze gaan echt niet kapot..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is die compact? Want ik ken die alleen in groot formaat.
Heb je een link?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zitten zoeken, de mijne is compact..
Weet alleen niet meer waar ik die gekocht heb;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fotootje van je eigen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan wel even duren de mijne ligt namelijk in mijn opslagruimte, en daar ben ik nu niet..
Maar ik doe mijn best..
Die Varta lamp zou het heel goed moeten doen. Is écht een van de betere..je hebt het er niet mee getroffen, anders had ik je die aangeraden.

Een andere aanrader is, natuurlijk!, de Maglite. Vooral deze is erg compact en goed :

http://www.futurumshop.nl/product/6066-5008-F0609/maglite-solitaire-1-batterij-aaa-black.phtml
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Varta van mij is geel met zwart.
En als 't op geluk moet aankomen dat ie 't doet of niet, dan is 't naar mijn bescheiden mening rommel.
Zeker als er twee nieuwen direct achterelkaar 't niet (goed) doen.
Er gaat niets boven een Maglite in de LED uitvoering. Ze zijn er in verschillende maten en je kunt bij wijze van spreke met je auto overheen rijden, de zaklamp geeft geen krimp.

Maglite wordt ook de Amerikaanse politie gebruikt. Ik heb de zaklamp zelf en het is een geweldig apparaat. Na vier jaar doe ik nog steeds met dezelfde set batterijen, want de led uitvoering is ook nog eens heel zuinig.

Via onderstaande link is de maglite redelijk voordelig te koop.
paulus811
14 jaar geleden
Knijpkat zaklamp 2 leds.
Nooit meer zonder licht zitten met deze dynamo zaklamp met aan en uit knop.
Door te knijpen laadt u de batterij op, en heeft u lange tijd licht.
Geeft zeer goed licht door 2 felle zuinige leds.
Gaat een leven lang mee.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.budgetland.nl/knijpkat-zaklamp-leds-p-2439.html

€1,75 p.s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaatje / link?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel interessant, al ziet ie er niet degelijk uit.
"Door te knijpen laadt u de batterij op, en heeft u lange tijd licht."
Ik vraag me af of er niet 'condensator' moest staan, i.p.v. batterij.
Ik zelf gebruikt deze.
MAG instrumen -CALIFORNIA
http://www.v-nix.nl/maglite-mini-aa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de Maglite ook slecht. De contacten rotten ook in geen tijd weg. En vreselijk duur. Die ledlampjes uit China zijn helemaal troep: omgebouwde groenteblikjes.

Toegevoegd na 46 seconden:
Voorlopig antwoord: nee er zijn geen omverwoetbare zaklampen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knijpkat maar die schudzaklamp lijkt mij ook handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat je ermee wil? Korte tijd heel veel en goed licht of lange tijd lagere kwaliteit licht. http://www.zaklampen.com/ geeft info over alle verschillende lampen. Varta is batterijen leverancier en geen lichtexpert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik wil is dat ze niet gaan haperen na een jaartje ofzo en 't daarna helemaal niet meer doen! Iets wat eigenlijk voor alle zaklampen geldt die ik totnutoe ben tegengekomen... En dat Varta geen lichtexpert is... Daan ben ik ook achter gekomen ;).