Wat zijn de negatieve mentale effecten van veelvoudig smartphone gebruik?

Dit onderzoek ik voor mijn pws. Cyberpesten en Verslaving heb ik al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Concentratievermogen verminderd. Heel snel korte dingen info, en wisselt constant af. Je kunt niet meer focussen op een fatsoenlijk boek en verveeld je snel.
12 jaar geleden
Je ontwikkeld geen of minder relatie met je omgeving.
Als fietser en voetganger zie ik vaak tieners volledig verdiept in hun smartphones en behalve dat ze zich vaak onbewust zijn van de dreigingen (zelfs gewone paaltjes) zijn ze zich vooral niet bewust van hun omgeving. Hun omgeving is vooral een digitale en daarmee missen ze een flink stuk van hun echte omgeving.
Dat je het fluiten van een mees wilt inwisselen voor iets digitaals is in mijn ogen al bedenkelijk, maar waarschijnlijk zie je ook die zwerver niet die uren lang bij min 14 zijn kostje probeert bij elkaar te scharrelen.
Die internetcontacten gaan je echt niet redden als je op je dertigste wordt uitgekotst door de maatschappij omdat je hersens het niet meer doen zoals je had verwacht.