Waarom krijg ik geen geluid als ik met deze hdmi-kabel mijn mac aan mijn smart TV koppel?

Ik heb Netflix en kan dus films afspelen op mijn Apple laptop. nu wil ik ze groter zien. Daartoe heb ik deze hdmi-kabel waarmee ik de computer verbind met mijn Samsung Smart TV. Ik krijg dan inderdaad het beeld op de TV. Maar het geluid niet: dat komt alleen maar uit de computer. hoe krijg ik het op de TV?

6 jaar geleden
13.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Ik ben geen Applekenner, maar je moet iig in de instellingen van MacOS bij geluidskaarten/geluid?! aangeven dat je het geluid over een andere uitgang wil sturen. In dit geval zou er de naam van je TV en HDMI moeten staan.
LeonardN
6 jaar geleden
Je zegt dat je een Smart-TV hebt, heb je al bekeken of Netflix niet gewoon een App is op de smart-TV? Hieronder de pagina met de modellen die het ondersteunen:
http://www.samsung.com/nl/netflix/
dudemeister
6 jaar geleden
heb je een spelcomputer? zet daar de NF app op dan
een Appel tv al eens overwogen? heel handig als je toch al Appel spullen het
als je een nieuwere Mac heb kun je ook je screen mirorren naar je tv
LeonardN
6 jaar geleden
Toch zou ik eerst even controleren of de App niet gewoon aanwezig is (en nog steeds werkend is) op de Smart-TV. Minder apparaten om hetzelfde te bereiken.

Antwoorden (1)

Omdat je niet de juiste output gekozen hebt onder de instelling sound/geluid.

De instelling waarin je dat regelt ziet er zo uit:
https://i.stack.imgur.com/QtC9H.png

Toegevoegd na 2 minuten:
De uitleg zoals Apple deze zelf geeft:

U kunt geluid afspelen via de interne luidsprekers van de computer, de luidsprekers van het beeldscherm (indien aanwezig) of via luidsprekers, een koptelefoon of andere apparatuur die op uw Mac is aangesloten of die draadloos via AirPlay beschikbaar is.

Open voordat u begint het paneel 'Uitvoer' van het paneel 'Geluid' in Systeemvoorkeuren. (Kies hiervoor Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren', klik op 'Geluid' en klik vervolgens op 'Uitvoer'.)

Hier moet je dus zelf even kijken, maar je ziet al snel de naam HDMI of de naam van je TV als het goed is.