hoe film kijken via pc op de tv Samsung series 6 led tv?

Hallo allemaal ik heb al een tijdje een Samsung series 6 led tv in huis staan en ik sluit graag eens mijn pc op aan (tv gebruiken als beeldscherm) om film te kijken.
Dan gebruik ik dus een HDMI kabel en sluit ik aan op mijn pc maar voor het geluid gebruik ik dus nog mijn boxen (plugged in de pc er vervelend om telkens te verplaatste om het geluid goed naar mij te kunnen keren) is er een manier waarop ik mijn tv met mijn pc kan verbinden en zo voor kan zorgen dat het geluid van de film rechtstreeks door de speakers van mijn tv komt?

Ik had nog iets gelezen over een Digital audio out optical nu heb ik ook zo een poort in mijn tv en ik ben er nog niet zeker van dat ik er ook in mijn pc heb maar als dat wel het geval is is het dan mogelijk om via die kabel het geluid rechtstreeks naar mijn tv te sturen?

met vriendelijke groet!

Kluns

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met zon kabeltje moet je die twee verbinden. Zie foto. Het ene uiteinde doe je in de tv daar heb je een speciale ingang voor meestal. De ander in de pc. En dan moet ie het doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met een hdmi kabel kun je ook geluid verplaatsen, dus het enige wat je moet doen is een instelling in je tv aanpassen dat hij het geluid van je pc accepteert en gaan met die banaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh dat ga ik gelijk eventjes uitproberen bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij moet het via de pc ingesteld worden want op mijn pc staat ''Tv luidsprekers'' al geselecteerd hmm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grote kans dat je geen geluid over die hdmi krijgt omdat je videokaart meestal geen geluid uitstuurt.
De TV beschikt over de functie AllShare van Samsung.
Je kan voor de pc ook deze software downloaden op internet (zoek op Samsung AllShare). Daarna maak je met deze software via WiFi de verbinding met je tv en pc en kun je op je pc films, foto's, muziek etc aanbieden en op de TV kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar dacht ik dus ook nog aan maar mn pc heeft nog een kabel verbinding(sneller dan Wi-Fi) en de router staat helaas beneden dus dat is helaas geen optie wel bedankt voor de moeite!