ik ben aan het proberen oude video's te digitaliseren, heb hiervoor een kit gekocht maar het wil mij maar niet lukken.. ?

in de kit zit een soort usb stick die verbonden is aan een dikke stekker om in het video-apparaat te stoppen, dan moet ik via de computer de beelden opnemen. mijn computer ziet echter alleen de beelden van life-tv. zelf als de video loopt.

Toegevoegd na 55 minuten:
*live-tv

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je beeld loopt dan ligt het probleem misschien aan je geluidsspoor. als het goed is heb je ook kabels die aan je geluidspoort moeten (de mic ingang ?)
misschien moet je een scart kopen met een gele rode en witte tulp ?
maar ik snap even niet wat je bedoelt met life-tv ?
maar dit werkt anders prima genoeg.
dus blijf proberen want het werkt echt wel

Toegevoegd na 3 minuten:
als je met life tv bedoelt dat je zwart beeld krijgt moet je misschien eerst het kanaal kiezen ?
de videorecorder werkt via scart automatisch
maar als je het via een videokabel die ronde met pinnetjes doet moet je misschien een kanaal kiezen ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met life-tv bedoel ik dat mijn computer het beeld krijgt van het kanaal dat op dat moment opstaat, en niet het beeld van de video, ook al is de kabel rechtstreeks verbonden met de video. wanneer ik dan de kabel die de video met de tv uittrek krijg ik enkel zwart beeld op mijn pc.. en er zijn 3 kabels (gele witte en rode) verbonden aan die dikke (rechthoekige input) stekker die ik in de video heb gestoken..
capthavoc
12 jaar geleden
Ok dan moet je dus even het kanaal zoeken met de afstand bediening van de videorecorder
of de videorecorder zodanig programmeren dat het op een gewoon kanaal afspeelt en niet over av1 of av2
concentreer je even op het beeld voordat je met geluid verder gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik moet nu ook al niet naar av1 ofzo gaan hoor, wanneer ik op play druk speelt het beeld gewoon maar mijn pc blijft het kanaal van live tv (dus niet de video) afspelen..
O, beeld en klank komen al samen, daar heb ik geen problemen mee
alleen zou ik nog graag het juiste beeld en de juiste klank krijgen ;)
capthavoc
12 jaar geleden
dus je ziet wel beeld en geluid ? van de video ?
maar zodra je wilt opnemen op pc
valt het beeld weg bedoel je dat '?
dan is het wellicht een kwestie van een optie instellen ?
preview ??
lukt het je ook om de video heen en terug te spoelen met de pc ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat lukt niet, heb nog nooit beeld gehad op pc van video enkel van rechtstreekse tv
capthavoc
12 jaar geleden
wel een beetje laat maar het is waarschijnlijk toch een kwestie van het kanaal instellen.
maar ik mag aannemen dat je dus wel een signaal hebt ?
ik wil je eventueel wel helpen met teamviewer zie je pm
wordt wel morgen dan denk ik