hallo; mijn accuoplader geeft niet meer op display aan of hij aan het laden is of niet.Kan ik dat meten met een stroomtang en hoe doe ik dat?????

acculader bromt wel.Zoals je merkt ben ik een amateur wat stroom betreft
; dus graag in jip en janneke taal.Alvast bedankt voor het helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn wisselstroom meettangen en gelijkstroom meettangen, nu de laatste is een zeer duur toestel en die heb je waarschijnlijk wel nodig , waar ga je meten voor de lijkrichter of na de gelijkrichter daar bepaal je welke tang je moet gebruiken je kan ook op een ander manier de gelijkstroom meten (waarnemen) dan heb je wel wat werk en materiaal nodig , een shunt (is een geijkte weerstand) en een voltmeter , je zal dan ook wat draden moeten loskoppelen um de shunt te kunnen aansluiten.
Maar je kan ook gewoon met een wisselstroomtang meten langs de kant waar de lader in het stopcontact steekt, daar ontdubbel je de voedingskabel (niet doorknippen) gewoon de draden van elkaar trekken en over één draad plaats je de stroomtang, als je dan de draden die naar de te laden accu gaan even ontkoppeld dan zal je zien dat de stroom veranderd ,als dit zo is en de stroom hoger is bij aansluiting aan de accu dan is er ook een lading van van de accu , opgelet er kan ook een hogere stroom zijn bij een defecte accu.