Hoe krijg ik e-books op m'n e-reader?

Het lukt me wel om ze direct te downloaden, maar dan krijg ik ze op m'n computer, maar ik wil ze op m'n e-reader hebben. Of moet je ze dan eerst op je computer hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Ik zet ze vanaf de computer op de reader. Met knippen en plakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je eerst het programma "Adobe Digital Edition" download (dit is een gratis programma) op je PC of laptop, komen de boeken automatisch in dit programma te staan. als je je e-book dan ook aansluit, sleep je je boeken met je muis zo je e-book in.

Toegevoegd na 21 minuten:
ook de boeken die je al gedownload heb kan je alsnog in dit Adobe programma krijgen. door op de 3 boekjes te klikken links boven. rechts daar van komt dan "bibliotheek" te staan. klik hier dan op. en klik dan op "item aan bibliotheek toe voegen" zoek hier waar je boeken zijn opgeslagen in je computer. door je e-book aan te sluiten op de computer komt deze onderaan de linker kolom te voorschijn. veel lees plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit gaat prima met alle e-reader's van alle merken met uitzondering van Sony daar heb je een dergelijk programma speciaal voor de Sony voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oké, maar eerst wat is het merk van je e-reader, en heb je het programma Adobe Digital al gedownload, is het wel gelukt je eerder opgehaalde boeken in dit Adobe programma te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je e-reader van het merk Sony is zal het met dit programma ook niet lukken. Sony heeft als enige een eigen programma hiervoor. en zal ongetwijfeld wel ergens te downloaden zijn. maar voor alle andere merken, komt je e-reader als je hem aansluit op de computer onderaan de linker lijst te staan (onder onlangs gelezen) ga met de muis op het boek staan, linkermuisknop ingedrukt, en sleep het boek nu naar de e-reader. muis knop los laten, en je boek is gekopieerd op de e-reader. het voordeel is dat je boek nu en in de e-reader en op je computer staat.
Tenzij je e-reader voorzien is van een WIFI verbinding en je de ebooks via je e-reader hebt gekocht, moet je de ebooks inderdaad eerst op je computer hebben.

Als je een ebook hebt waar geen DRM beveiliging op zit, kan je het ebook inderdaad op de gebruikelijke wijze naar je e-reader slepen in Verkenner.
Als je een ebook hebt met DRM beveiliging, moet je een wat ingewikkeldere actie uitvoeren. Wat je precies moet doen, hangt er even van af of je een Sony e-reader of een andere e-reader hebt.

In beide gevallen moet je eerst (eenmalig) Adobe Digital Editions downloaden, installeren en een AdobeID aanmaken. Vervolgens moet je je e-reader autoriseren en daarna kan je net als in Verkenner de boeken van je computer naar je e-reader toe slepen.

Als je een Sony e-reader hebt, moet je de Library Software installeren. Deze kan je downloaden en heb je in elk geval nodig voor de drivers, het programma hoef je niet per se te gebruiken (maar kan wel). Bij installatie geef je aan dat je deze software niet wil gebruiken en aan het einde geef je nog een keer aan dat je het programma niet wil starten. Vervolgens start je de computer opnieuw op en voer je de bovenbeschreven stappen uit met Adobe Digital Editions.

Zie voor uitgebreide info de links.