Welke oplaadbare batterijen heb ik nodig?

Dit is echt heel raar...ik heb hier 2 soorten oplaadbare batterijen:
HAPE 2600mAh 1,2V 2.6Ah

En:

HAPE 2200mA (ZONDER h aan het eind)
1,2V

De onderste batterij gaat veel langer mee dan de bovenste.
De bovenste zijn wel al 2 jaar oud maar nog lang niet 1000x opgeladen.
Ik heb een apparaat waar AA batterijtje in moeten, maar die slurpt behoorlijk veel stroom.
Als de bovenste batterijen volledig opgeladen zijn volgens de lader, geeft het apparaat aan dat ze half vol zijn.
De onderste krijg ik wel helemaal opgeladen.

Welke batterijen moet ik nu kopen?
En wat is het verschil tussen mAh en mA...ik snap er helemaal niks meer van...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hoe het zit met de wat de oplader aangeeft weet ik niet, maar als je de keuze hebt tussen het kopen van een van deze twee type batereien dan is die van 2600 de gene die het langste mee gaat. en het enige verschil tussen ma en mah is de letter h, het betekent precies hetzelfde. mah is de officiele benaming(milliampere hour) maar ma is korter.

id. 2600 is beter natuurlijk . Worden het meest gebruikt in digitale camera's .Hoe hoger deze waarde hoe beter.En mAh of mA betekend hetzelfde. En 1 of 2 van die 2 batterijen zullen niet goed meer zijn tenzij die lader ze niet herkent. Probeer eens met een andere lader.Het beste is een lader met ontlaadfunctie ! Eerst ontladen en dan pas laden is beter voor de batterij.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100