hoe connect ik mijn laptop naar tv?

ik heb een toshiba satellite l855-123. deze heeft een HDMI output denk ik. en ik wil mijn laptop aansluiten op mijn tv. maar die heeft niet hetzelfde ingang als mijn laptop. mijn tv heeft geloof ik een VGA input.

vraag: Als ik nou een HDMI naar VGA kabel koop. Zou ik dan dingen die ik op mijn laptop doe. op de tv kunnen zien?

zo niet. hoe zou ik dit dan moeten aanpakken

alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als de TV in het 'source' (bron) menu een PC mogelijkheid heeft dan heeft ie ook een aansluiting daarvoor. Dat kan een VGA aansluiting zijn maar ook DVI of HDMI is mogelijk.
Heeft de TV een specifieke VGA ingang dan is dat de voor de TV geëigende ingang om de anders genormeerde videosignalen van een PC of laptop weer te geven.

De laptop videokaart kan naast een VGA bus ook een HDMI of DVI output hebben.
Een van deze uitgangen zijn dan bruikbaar voor de flatscreen LED of LCD TV.

Over het algemeen kan de DVI aansluiting goed samenwerken met de HDMI aansluiting op de TV.
VGA kan niet op HDMI worden aangesloten, dan moet je VGA op VGA aansluiten.
HDMI op HDMI kan natuurlijk ook, alleen zul je dan de broninstelling op de TV op een van de gebruikte HDMI poorten moeten zetten.

Als de aansluiting eenmaal gelegd is en de TV in het menu op de juiste ingangsbron is ingesteld dan heb je in feite een supergrote monitor die alles weergeeft wat ook op de laptop te zien is. Alleen voor het geluid moet je wel aparte aansluitingen maken.