Waarom,knettert een frituur pan als er een beetje condens van de kap in druppelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt,allemaal!

Antwoorden (4)

Omdat het vocht meteen verdampt, dat gaat met zo'n kracht dat het knettert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de olie veel heter is dan 100 graden gaat het water dat erin komt gelijk koken. Dat hoor je door het knetteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat als het frituurvet verdampt, er water (vocht) omhoog komt. het koelt af, en valt weer naar beneden in het vet. door de warmteverschillen komt er een soort reactie: geknetter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap alle minnen niet maar ze zitten allemaal aardig in de buurt, frituurvet is meestal rond de 160-170 graden, en staat lekker te pruttellen, water wat in de hete vet valt kan nooit warmer zijn dan 100 graden want dan verdampt het, valt het in het hete vet verdampt het gelijk en dat geeft dat geknetter, het snelle temperatuur verschil is de oorzaak, water geeft een reactie met het vet ook omdat water lichter is dan vet en eigenlijk naar de bodem wil zakken.