Wat kost een standaard abonnement voor ITV (Interactieve TV)?

ITV is een soort digitale televisie met decoder, waarbij je met het kastje ook programma's kunt opnemen, gemiste programma's kunt terugzien, enz. Kost dat meer dan een gewoon kabelabonnement? Zo ja, hoeveel meer?

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bij ziggo betaal je 4,95 extra voor uitzending gemist
daarnaast kan je betaalde films aanvragen waarvan ik de keuze vind tegen vallen ( video on demand) en oa voetbalwedstrijden.
Opnemen is gratis
Het apparaat wat destijds werd geleverd...Cisco en Samsung vertonen ook veel kuren
Ik heb er 3 terug moeten sturen en bij TNT komen ze dagelijks over de balie ( kapotte apparaten)

Ik ben er vanaf gestapt,en heb een humax aangeschaft
zo kan ik ook live pauzeren,opnemen en de films haal ik wel van internet ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja kost wel meer want itv is aan het internet aangesloten de i staat ook voor internet.het kost ongeveer 20 a 30 euro meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie ook mijn reactie op het antwoord van mormel.
Dat ligt eraan waar... Prijs (eigenlijk de opbouw van) is bij UPC en Ziggo anders...

Ziggo is abo vorm, dat gaat overigens binnenkort anders veranderen, ik zou daar dus op dit moment even geen itv afsluiten ;) Je krijgt toegang tot uizending gemist, etc. (afhanekelijk van pakket) en kijtk deze gratis, ...

Bij UPC is het gratis! je betaald per uitzending die je terugkijkt.

Dus bij ziggo kost het MEER, bij UPC niet dus ligt eraan wat je bedoeld met kabelabo... Want er zijn meerdere kabelaanbieders in NL.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens mbt waarbij je met het kastje ook programma's kunt opnemen is niet per definitie waar... Het wil niet zeggen dat je altijd kan opnemen als je voor interactieve TV geschikte box hebt... Dat heeft te maken met wel/geen recorder functie in de box, niet of het wel/geen interactieve tv aankan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende definities van wat interactieve tv inhoudt. Jij hebt het over opnemen (hardware) en gemiste programma's terug zien (on demand). Dit zijn twee verschillende dingen.

Opnemen:
Dit is afhankelijk van je settopbox/decoder, het kastje zeg maar. Bij Ziggo moet je deze erbij kopen, bij Mine (KPN) en UPC kan dit onderdeel zijn van je abonnement. In beide gevallen komt dit als een extra bij de abonnementsprijs

On demand:
Je hebt in elk geval een decoder nodig die interactieve applicaties kunt uitvoeren. Bij upc, mine en tele2 is dit altijd het geval als je digitale televisie hebt. Bij Ziggo ligt het eraan wat je zelf koopt.

Er zijn verschillende ondemand dingen. Je hebt uitzending gemist zoals op internet voor nl1 2 en 3. In de meeste gevallen zijn programma's van de laatste drie dagen hier gratis terug te zien. Vaak heb je een uitgebreider abonnement waarbij je een week of 10 dagen terug kunt kijken.

Daarnaast heb je van andere kanalen ook on demand. Hiervan is het per kanaal verschillend of het betaald is of niet, en vaak ligt dit ook aan je abonnement. Als je een film1 abo hebt kun je gratis films on demand kijken. Zonder abo betaal je hiervoor.

Bij eredivisie on demand (sinds 2 uur vanmiddag live bij UPC) kun je betaald wedstrijden bekijken.

Daarnaast kun je met itv (afhankelijk van je definitie) ook spelletjes spelen op je tv, het nieuws lezen, nieuwe zenders bekijken, via internet je recorder instellen om iets op te nemen als je niet thuis bent en vele andere dingen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik ben bij Ziggo. Tot nu toe betaalde ik ongeveer 25 euro per maand. Als ik een standaardabonnement zou hebben gehad met ca 50 a 60 zenders, zou ik goedkoper uit zijn geweest. Maar ik had een abonnement voor ca 100 zenders. TV Digitaal dus, eerder TV Home genoemd toen Essent er nog was. Laatst deed mijn digitale decoder het plotseling niet meer. Ik moest dus een nieuwe kopen. Dat kostte ruwweg tussen 200 en 300 euro. Ik had eens gehoord, dat er ook decoders zijn met een harde schijf voor opnemen. Dat kostte een paar honderd euro's meer. Ik dacht, een paar honderd euro meer aanschaffen voor die uitbreiding, dat moet dan maar. Het bleek IVT te zijn. Ik ging er van uit, dat het abonnementsgeld hetzelfde blijft. Toen ik dat al had aangeschaft, zei iemand tegen mij, dat ik meer abonnementsgeld moet betalen. Wat is waar en wat is niet waar?
Bij upc moet je ten eerste kabel afnenen a 17,05 euro. Daarnaast kan je een mediabox nemen (in leen) voor min 4 euro. Hier kan je varianten op hebben zoals dvr (opnemen) en hd. Ook het zender pakker (starter = 50 zenders en royaal = 90 zenders) kan je kiezen. Films en terug kijken zit wel een prijsje aan ( va 79 cent ). Gebruik van de apparatuur is fijn en snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reactie op het antwoord van mormel.